شماره: 6465 تاریخ : 1391/07/06-09:36:10

دیدار مدیر عامل بانک ملی ایران با آیات عظام

آقای حیدری مدیر عامل بانک ملی ایران در رأس هیأتی متشکل از مدیران این بانک با آیات عظام نوری همدانی، هاشمی شاهرودی و علوی بروجردی دیدار و گفت و گو کرد.

 

 
 
 
به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بانک ملی ایران,دیدار با آیت الله نوری همدانی آیت الله  نوری همدانی در دیدار با مسئولان بانک ملی ایران ضمن تبریک دهه کرامت بر اهمیت نقش اقتصاد در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از آموزه های مهم دین مبین اسلام، مسائل اقتصادی است که انسان ها را از فقر و فلاکت بر حذر می دارد .
این مرجع تقلید با رد اظهاراتی مبنی بر اینکه اسلام زندگی با فقر را می پسندد، تأکید کرد: فقر جزو برنامه های اسلام نیست و اگر برنامه های اسلام به طور کامل و دقیق انجام شود فقر کاملاً برطرف می شود، به طور کلی همه برنامه های اسلامی بر زائل کردن و از بین بردن فقر دلالت دارد و با آن مبارزه می کند.
 ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت نقش بانک ها در توسعه کشور بر ضرورت بانکداری اسلامی تأکید کرد.
 در این دیدار آقای حیدری با ارائه گزارشی از وضعیت بانک ملی ایران ابراز داشت: بانک ملی ایران در کنار وظایف بانکداری، عمل به تکالیف اجتماعی را برای خود یک مهم تلقی می کند.
 در پایان آقای خواجه حسنی عضو هیأت مدیره بانک، با اشاره به حساسیت و اهمیت انطباق قوانین اقتصادی با احکام و دستورات دین مبین اسلام، حضور و نظارت علما و مراجع عظام در تمام عرصه ها بویژه عرصه اقتصاد اسلامی را ضروری و راهگشا عنوان کرد.
 دیدار با آیت الله هاشمی شاهرودی
در ابتدای این دیدار مسئولان بانک ملی ایران نماز مغرب و عشاء را به امامت آیت الله هاشمی شاهرودی اقامه کردند. پس از اقامه نماز، آیت الله هاشمی شاهرودی ضمن تبیین تفاوت های بانکداری اسلامی و بانکداری ربوی و ارایه راهکارهایی در خصوص توسعه بانکداری اسلامی، بهترین حسنه نظام را از بین بردن فقر و ایجاد اشتغال توأم با رشد اقتصادی عنوان کرد.
در این دیدار مدیر عامل بانک ملی ایران گزارشی از وضعیت بانک ملی ایران، شبکه بانکی کشور و وضعیت بانکداری جهان ارائه کرد.
آقای حیدری با اشاره به حضور همه جانبه بانک ملی ایران در عرصه اقتصادی گفت: به حمدالله شبکه بانکی بیش از توان خود، تکالیف تعیین شده را انجام داده است.
 وی سپس گزارش جامعی نیز از وضعیت ارز و مسائل خاص آن ارائه کرد و گفت: تدابیر اتخاذ شده علمی و در نهایت به نفع تولید و اقتصاد کشور است.
 دیدار با آیت الله علوی بروجردی
 آیت الله علوی بروجردی در دیدار با مسئولان بانک ملی ایران با اشاره به جایگاه والای بانک ملی ایران در سیستم بانکی و اقتصادی کشور گفت: بانک ملی ایران همیشه مورد اعتماد بوده و در این راستا جایگاهی بسیار والا دارد به طوری که هنوز هم چک های بانک ملی ایران اعتبار ویژه ای نزد مردم دارد.
 ایشان با عنوان اینکه باید اعتماد اهل سرمایه توسط بانک ها جلب شود، افزود:‌ باید تمهیداتی اندیشیده شود که ارزش پول مردم و سپرده گذار کم نشود، باید افرادی را که تولید را وظیفه خود می دانند، شناسایی و حمایت کرد.
 آیت الهش علوی بروجردی ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تولید باید در دستور کار قرار گیرد و بانک ها نیز باید از آن حمایت کنند. بانک ها رسالت بزرگی دارند و کارها نیز باید بر مبنای علمی باشد.
 ایشان با اشاره به ضرورت امیدبخشی و اعتماددهی به مردم کشور، کار بانک ها را در حال حاضر یک مجاهده عنوان کرد.
 در این دیدار آقای حیدری با ارائه گزارشی از عملکرد بانک ملی ایران گفت: یکی از مسائل مهمی که شبکه بانکی با آن مواجه است، مطالبات معوق است که رهنمودهای مراجع عظام و حمایت مسئولان می تواند زمینه ساز گردش سریعتر پول در جامعه و رشد کشور شود.
 شایان ذکر است آقایان خواجه حسنی عضو هیأت مدیره، پدرام مدیر امور توسعه سرمایه انسانی، صفای نیکو مدیر امور حراست، اسدی بازرس ویژه و هاشمی پور رئیس اداره امور شعب استان قم مدیر عامل بانک ملی ایران را در این دیدارها همراهی می کردند.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دیدار-مدیر-عامل-بانک-ملی-ایران-با-ایات-عظام.bos