شماره: 311665 تاریخ : 1396/09/28-03:32:16

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم شفافیت مطرح کرد؛

دولت در اتاق شیشه ای؛ نورافکن ها بر ردیف های بودجه ای

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر ده‌ها دستگاه برای مقابله با فساد هم درست کنیم نمی‌توانیم فساد را ریشه کن کنیم، مگر اینکه مردم نظارت داشته باشند. همه ما باید به اتاق شیشه ای برویم و همه ما باید نورافکن روی ما باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما هیچ چیزی را گران نمی کنیم، مگر اینکه بگوییم پول آن کجا صرف می شود، گفت: شما مردم اگر تصمیم دولت را قبول داشتید، ما آن تصمیم را اجرایی می کنیم.

 حسن روحانی صبح امروز در اولین اجلاس حقوق شهروندی با اشاره به اینکه اولویت اول شما مردم اشتغال است اظهار کرد: قمیت بنزین و گازوئیل بالاتر از نصف قیمت جهانی امروز نخواهد بود، در حالی که قانون گفته است در پنج سال باید قیمت بنزین وگازوئیل به قیمت جهانی برسد و این پنج سال هم به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: ما اگر پولی از مردم می‌گیریم آن پول را صرفا و فقط برای اشتغال جوانان هزینه می‌کنیم. ما در چهار سال آینده با سرمایه‌گذاری حدود 300 هزار میلیارد تومان به دنبال ایجاد اشتغال هستیم، التبه قرار نیست این پول از مردم گرفته شود.

دستگاه ها اعلام کنند بودجه را کجا خرج کرده‌اند

روحانی با اشاره به اینکه ما باید فضا را شفاف و باز کنیم، تصریح کرد: من از مردم می خواهم بودجه 97 را رها نکنید و ببینید در بودجه چه خبر است / نورافکن ها باید روی ردیف‌ها برود همه دستگاه ها باید اعلام کنند بودجه را کجا خرج کرده‌اند، ما باید در اتاق‌های شیشه‌ای و شفاف قرار بگیریم.

نقد به بودجه در فضای مجازی زیبا بود

روحانی با بیان اینکه مردم باید بر کار ما نظارت کنند، گفت: از فردای روزی که بودجه به مجلس رفت در فضای مجازی غوغایی برپا شد، چقدر قشنگ. همه مردم به صحنه آمدند اظهارنظر و نقد کردند. دستشان درد نکند. من دستشان را می بوسم. شما مردم باید خادم خودتان را نقد کنید. این حق مردم است که بدانند چه دستگاهی چقدر بودجه می گیرد. مردم می گویند فلان دستگاه فرهنگی چند میلیارد بودجه گرفته است و اعتراض می کنند که چرا انقدر به برخی دستگاه ها زیاد بودجه داده اید؟ نظرات مردم در راس امور است. اگر نظر عمومی مردم این است که این پول زیاد است، حق با آنها است. حق با اکثریت مردم است.

دستور به وزیر اقتصاد

رئیس جمهور ادامه داد: براساس جدول 17 بودجه دستگاه ها از ما پول می‌گرفتند و وقتی می‌گفتیم این پول را کجا خرج می‌کنید می‌گفتند به شما ربطی ندارد، از همین‌جا به وزیر اقتصاد دستور می‌دهم از سال 97 هر بودجه ای که به هر دستگاهی می دهد یا پرداخت می کند آن را باید بلافاصله در سایت‌ها اعلام کند تا مردم بدانند بودجه به کدام دستگاه ها داده شده است.

فساد بدون نظارت مردمی ریشه کن نمی شود

روحانی افزود: باید دستگاه‌ها به مردم گزارش دهند که پول را کجا خرج می کنند، ما راهی جز این برای جلوگیری از فساد نداریم، اگر ده‌ها دستگاه برای مقابله با فساد هم درست کنیم نمی‌توانیم فساد را ریشه کن کنیم، مگر اینکه مردم نظارت داشته باشند همه ما باید به اتاق شیشه ای برویم و همه ما باید نورافکن روی ما باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دولت-در-اتاق-شیشه-ای-نورافکن-ها-بر-ردیف-های-بودجه-ای.bos