شماره: 375160 تاریخ : 1397/06/06-11:00:09

دکتر واعظی:

دولت با شفافیت به مقابله با رانت اطلاعاتی پرداخته است

رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش دولت برای عدم دسترسی عده ای به رانت اطلاعاتی گفت: دولت دوازدهم با سرلوحه قرار دادن شفافیت به مقابله با دسترسی برخی به رانت های اطلاعاتی پرداخته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از دولت، حمود واعظی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، اظهارداشت: اعضای دولت با درک این مساله که شرایط برای بسیاری از مردم سخت شده در تلاش برای یافتن راه حل هستند و این در حالی است که جنگ شدید روانی نیز علیه کشورمان به راه افتاده است.

وی یادآور شد: میزان نقدینگی در میان مردم بالا رفته است و دولت و فعالان اقتصادی باید فضایی برای استفاده درست از آن پدید بیاورند.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: نقدینگی باید به بورس و تولید هدایت شود تا شغل ایجاد کند و خسارت وارد نکند و اگر نقدینگی به سمت دلالی برود خسارت بار می شود.

دکتر واعظی تصریح کرد: این دولت، دولت بگیر و ببند نیست اما لازم است برای برخورد با برخی کارها که به مردم فشار می آورد نظارت و سخت گیری را بیشتر کنیم.

وی گفت: فضای مجازی شفافیتی را در کشور پدید آورده است که ما در دولت از آن استقبال می کنیم؛ به عنوان نمونه سازمان امور استخدامی اقدام کرده و حقوق و دستمزد کارکنان خود را روی وب سایت منتشر می کند.

رییس دفتر رییس جمهوری اظهار کرد: دولت کارگزار و خادم مردم است و مردم باید بدانند که دولت چه می کند. شفافیت در حقوق و دستمزد بخش کوچکی از شفافیت به شمار می رود و دولت دنبال جلوگیری ازدسترسی برخی به رانت اطلاعاتی است.

دکتر واعظی افزود: شفافیت یکی از شعارهای جدی دکتر روحانی بوده که برای آن تلاش کرده است و هیچ موضوعی نبوده مگر اینکه ایشان از شفافیت حمایت کرده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دولت-با-شفافیت-به-مقابله-با-رانت-اطلاعاتی-پرداخته-است.bos