شماره: 6434 تاریخ : 1391/07/02-01:44:20

دوره آموزشی کمیته بال و نسبت کفایت سرمایه در بانک سامان برگزار شد

دوره آموزشی « قوانین کمیته بال و نسبت کفایت سرمایه» ویژه روسای شعب و سرپرستان مناطق بانک سامان در مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی برگزار شد

 

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط‌ عمومی بانک سامان، در این دوره آموزشی حاضران با مفهوم ریسک و انواع آن در بانکداری، تصمیم‌گیری در شرایط خاص، مدیریت بانکداری مبتنی بر ریسک، تحولات مدیریت ریسک در حرفه بانکداری و چرایی نظارت بر نظام بانکی آشنا شدند. تشریح نحوه شکل‌گیری کمیته بال و روند ارایه مستندات این کمیته و اصلاحاتی که به مرور زمان در این مستندات اتفاق افتاده از دیگر سرفصل‌های این دوره بود. همچنین شرکت کنندگان مفاهیم دارایی‌های موزون‌شده به ریسک، ماهیت نسبت کفایت سرمایه و تفاوت مستند بال 1 و بال 2 را فراگرفتند. بررسی الزامات اجرایی توفق‌نامه‌های بال مانند ضرورت تشکیل نظام رتبه‌بندی داخلی از دیگر موضوع‌های مطرح‌شده در این دوره آموزشی بود.

بر اساس این گزارش، در بخش دیگری از این دوره آموزشی، اهمیت نسبت کفایت سرمایه در استراتژی بانک و ضرورت حفظ آن در چارچوب اشتهای ریسک بانک شرح داده شد و به کارکرد آن برای ایجاد فرصت‌های بیشتر و مطمئن‌تر برای بانک‌ها و نظام مالی اشاره شد.

گفتنی است، بر اساس نظر کمیته بال، هر بانک و موسسه مالی برای حضور در صحنه مبادلات جهانی، باید به مدیریت ریسک توجه ویژه‌ای داشته باشد و با سناریوسازی سطوح مختلف ریسک و بازده ، بتواند از ریسک‌های بالقوه، بیشترین منافع را به‌دست آورد.




URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دوره-اموزشی-کمیته-بال-و-نسبت-کفایت-سرمایه-در-بانک-سامان-برگزار-شد.bos