شماره: 518329 تاریخ : 1399/06/03-04:25:35

رئیس سازمان ملی بهره­ وری مطرح کرد

دو علت اصلی عدم دستیابی به بهره وری/ زیرساخت اداری نداریم

رئیس سازمان ملی بهره­ وری ایران گفت: فقدان زیرساخت های اداری و تفکر سیستمی، عوامل عدم دستیابی به اهداف بهره وری بعد از 25 سال است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از سازمان ملی بهره وری، فاطمه پهلوانی در نخستین وبینار توجیه نظام مدیریت بهره وری در استان ها، با بیان اینکه فقدان زیرساخت های اداری و تفکر سیستمی، عوامل عدم دستیابی به اهداف بهره وری بعد از 25 سال است، اظهار داشت: در سال پایانی دولت، باید از ابزار بودجه و یک تبصره از قانون بودجه استفاده کنیم تا بتوانیم تکلیف ماده 5 قانون برنامه ششم را به پایان برسانیم؛ این موضوع مبین این است که در اقتصاد دولتی، پیش از تدوین برنامه ­های توسعه یا همزمان با هدفگذاری در برنامه ­های توسعه، باید زیرساخت­ های مدیریت بهره ورانه در کشور نسبت به شاخص­ گذاری بهره­ وری اولویت پیدا می کرد.

رئیس سازمان ملی بهره­ وری ایران برای تحقق بهره­ وری در کشور، راهکارهایی ارائه داد و گفت: اولین قدم اراده و توجه مدیران ارشد است و نباید توجه به این موضوع محدود به این نشست­ ها شود، بلکه مدیران باید از ساعتی که وارد دستگاه اجرایی خود می­ شوند، موضوع بهره­ وری در دو سطح، بهره­ وری در سازمان خود و بخشی که متولی بهره وری آن هستند را ارزیابی کنند تا ببینند برای بهره ­وری چه گام ­هایی برداشته ­اند.

وی ادامه داد: قدم دوم، بسط مفهوم بهره­ وری در سطح کارشناسی و عمومی و قدم سوم، آموزش تکنیک­ های بهره­ وری است. کشور ما بیش از 50 سال است که عضو سازمان آسیایی بهره­ وری است و باید از ظرفیت ­های APO به­ عنوان یکی از بزرگ­ترین سازمان­ های بین­ المللی در امر بهره ­وری استفاده کنیم؛ اما گام بعدی، پایش و ارزیابی مستمر است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دو-علت-اصلی-عدم-دستیابی-به-بهره-وری-زیرساخت-اداری-نداریم.bos