شماره: 520775 تاریخ : 1399/07/14-01:02:49

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:

دنبال انتقال 16 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا به کشور هستیم

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: واکسن آنفلوآنزا را اسفند سال گذشته سفارش دادیم و امسال تا تیر ماه نیز سفارش ها ادامه یافت و اکنون پول واکسن بلوکه نشده و دو الی سه بار این پول مرجوع شده و اکنون دنبال مسیر حمل ونقلی هستیم که بتوانیم همه 16 میلیون دوز را وارد کنیم.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از سازمان غذا و دارو، سید حیدر محمدی درباره آخرین وضعیت واکسن آنفلوآنزا افزود: سال گذشته در این فصل یک میلیون و 600 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کردیم، اما امسال با توجه به شرایط، میزان واردات 10 برابری پیش بینی شد و قرار بود 16 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شود که تاکنون به دلیلی مشکلات تحریم، یک میلیون و 500 هزار دوز وارد و در مراکز بهداشت برای زنان باردار، گروه های پرخطر و کادر بهداشت و درمان توزیع شده است.

تلاش برای واردات واکسن آنفلوآنزا تا آخر آبان

وی بیان کرد: تلاش می کنیم تا آخر آبان ماه که فصل طلایی تزریق واکسن است، این واکسن وارد شود، اما فعلا یک میلیون و 500 هزار دوز وارداتی به صورت رایگان به مراکز بهداشتی توزیع شد تا بر اساس اولویت به مردم تزریق شود، اما اگر مقادیر بعدی وارد شود برای افراد مسن و کودکان 5 ماه تا 6 سال به مبلغ 44 هزار تومان عرضه می شود.

تولید داروهای موثر بر کرونا

محمدی گفت: جزو معدود کشورهایی هستیم که با شیوع بیماری کرونا داروهای آن را تولید کردیم. در حال حاضر رمدسیویر، فاوپیراویر، توسیلیزومب در داخل تولید می شود و تنها در داروخانه های بیمارستانی قابل تهیه است. بنابراین بیمارستان ها نباید بیماران را برای تهیه این داروها روانه مراکز دیگر کنند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: این داروها را در بیمارستان ها به میزان زیاد توزیع کرده ایم و با توجه به وفور دارو اکنون قصد صادرات هم داریم و اگر مراکز درمانی و بیمارستانی کمبود دارند به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دنبال-انتقال-16-میلیون-دوز-واکسن-انفلوانزا-به-کشور-هستیم.bos