شماره: 517342 تاریخ : 1399/05/15-09:47:56

دمای هوا از روز جمعه در شمال کشور افزایش می یابد

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش بارش ها از فردا در استان های شمالی خزر، گفت: بعد از این بارندگی از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده شاهد افزایش دما در استان های ساحلی شمال کشور خواهیم بود.

به گزارش بانک و صنعت، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی اکنون کشور، گفت: رگبار باران و وزش شدید باد در استان های شمالی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی در سه روز آینده ادامه خواهد داشت و فردا بر شدت بارش ها در نوار شمالی افزوده می شود.

وی گفت: این وضعیت بعدازظهر امروز در ارتفاعات هرمزگان و جنوب فارس هم پیش بینی می شود و شاهد رگبار پراکنده در این مناطق هستیم. روزهای شنبه و یکشنبه برای سیستان و بلوچستان رگبار باران پیش بینی شده و دریای عمان در همین مدت مواج و متلاطم است.

نقشینه،گفت: در دو روز آینده برای نقاطی از خراسان های شمالی و رضوی، سمنان، قزوین، البرز و تهران وزش شدید باد پیش بینی می شود و وزش باد سرعت خواهد گرفت و احتمال گرد و خاک نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در شرق کشور تا پایان هفته باد شدید رخ می دهد و به همین دلیل توصیه می کنیم از تردد شناورهای سبک و صیادی خودداری شود.دریای خزر و نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس هم از فردا مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی، ادامه داد: تهران امروز آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد داشت، بعد از ظهر امروز وزش باد شدت می گیرد که در مناطق جنوبی می تواند گرد و خاک را به همراه داشته باشد. دمای هوای پایتخت نیز در حال حاضر 35 درجه است و در خنک ترین حالت به 25 درجه می رسد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دمای-هوا-از-روز-جمعه-در-شمال-کشور-افزایش-می-یابد.bos