شماره: 521121 تاریخ : 1399/07/20-09:43:13

دسترسی به مرز خودکفایی واقعی در صنعت ریلی با حمایت وزارت دفاع

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با حمایت های وزیر راه و نظر مساعد وزیر دفاع به مرز خودکفایی واقعی در صنعت ریلی خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی و امضا تفاهم نامه میان راه آهن و وزارت دفاع، گفت: راه آهن امروز بیش از 11 هزار و 600 کیلومتر خطوط اصلی در اختیار دارد که با خطوط فرعی و مانوری به 14 هزار کیلومتر می رسد.

وی افزود: 26 هزار دستگاه واگن باری در کشور موجود است و 17 هزار دستگاه واگن مسافری و 900 دستگاه لوکوموتیو در ناوگان داریم.

رسولی اظهار کرد: شبکه مویرگی کامل نیست و با بهره¬وری کمی در حال خدمت رسانی است. لذا اگر بخواهیم به هدف قانونگذار و جایگاه مطلوب ریلی برسیم کار زیادی داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: فرصت¬ها و ظرفیت های فوق العاده ای از جهت منابع مالی و صنعتی در کشور وجود دارد و با یک تهدید و تحریم ما زمین گیر نمی شویم.

مدیر عامل راه آهن در ادامه گفت: طی مذاکرات مفصل با معاونان وزارت دفاع در بخش های زیرساخت، ناوگان، علائم، ارتباطات و سیگنالینگ بستر مهیایی در صنایع دفاعی کشور وجود دارد که ما در اداره صنعت ریلی به اقتصاد پایدار می رساند.

وی افزود: امروز نیز از سامانه ای رونمایی می شود که بیش از 4 هزار قطعه ناوگان که تولید داخل هستند معرفی می شود و قطعاتی از ناوگان که وارداتی هستند نیز معرفی می شوند تا شرکت های دانش بنیان با آنها آشنا شده و برای تولید داخل آن اقدام کنند.

رسولی ادامه داد: امروز نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی در دل کارخانجات بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی در تهران افتتاح شد که قطعات داخلی و همچنین قطعات وارداتی ناوگان در آن برای متقاضیان در معرض دید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با حمایت های وزیر راه و نظر مساعد وزیر دفاع به مرز خودکفایی واقعی در صنعت ریلی خواهیم رسید، افزود: صنایع دفاعی کشور ظرفیت بالایی دارد و ما می توانیم در بازار و منطقه حضور مؤثر داشته باشیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دسترسی-به-مرز-خودکفایی-واقعی-در-صنعت-ریلی-با-حمایت-وزارت-دفاع.bos