شماره: 521069 تاریخ : 1399/07/20-11:33:41

از سوی وزارت جهاد کشاورزی ارائه شد؛

درخواست تخصیص مابقی تسهیلات اجرای سیاست های تنظیم بازار

وزارت جهاد کشاورزی، درخواست تخصیص مابقی تسهیلات بانکی 20 هزار میلیاردی به مبلغ 8 هزار میلیارد ریال را به کمیسیون اقتصادی هیئت دولت ارائه کرده است.

به گزارش بانک و صنعت، شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور حفظ ذخایر راهبردی کالاهای اساسی (ذرت، جو، کنجاله، سویا، گوشت مرغ منجمد و گوشت قرمز) و همچنین تنظیم بازار اقلام مذکور و سایر اقلام عمده نهاده ها و محصولات دام و طیور را به عهده دارد.

در همین راستا، شرکت مذکور برای خرید نزدیک به چهار ونیم میلیون تن نهاده دامی وارداتی و 52 هزار تن گوشت گوساله منجمد داخلی و وارداتی و گوشت مرغ داخلی برنامه ریزی کرده است، که منابع مورد نیاز آن از محل گردش ذخایر راهبردی و بخشی از منابع ارزی و ریالی (منابع داخلی) تامین شده است.

به منظور اجرای سیاست های تنظیم بازار و قیمت تضمینی محصولات کشاورزی و از آنجایی که مبلغ 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قانون بودجه سال 1399 کل کشور برای شرکت مذکور، پیش بینی شده و از این میزان، مبلغ 12 هزار میلیارد ریال در اختیار شرکت فوق قرار گرفته، وزارت جهاد کشاورزی درخواست تخصیص مابقی تسهیلات به میزان 8 هزار میلیارد ریال به شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور را به هیئت دولت ارائه کرده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/درخواست-تخصیص-مابقی-تسهیلات-اجرای-سیاست-های-تنظیم-بازار.bos