شماره: 490589 تاریخ : 1398/06/17-03:47:47

امام‌جمعه شاهرود:

در فرهنگ‌سازی مالیاتی باید به زبان هنر توجه کرد

امام‌جمعه شاهرود اعلام کرد: باید مردم را نسبت به اثرات پرداخت مالیات توجیه کرد و تجربه نشان می‌دهد که زبان هنر در اقناع و توجیه بسیار موثر است و در فرهنگ‌سازی مالیاتی باید به زبان هنر توجه کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امینی، امام‌جمعه شاهرود در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اظهار داشت: یکی از معروف‌ها در حیطه امربه‌معروف و نهی از منکر به‌ویژه در شرایط جنگ اقتصادی و متأسفانه وابستگی کشور به نفت که باید همه مردم به آن توجه داشته باشند، بحث مالیات است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین امینی در ادامه اذعان داشت: فرار مالیاتی یک منکر قانونی است و به فرموده حضرت امام (ره) خلاف قانون، خلاف شرع است و نگاه پرداخت به مالیات باید در جامعه ترویج پیدا کند.
امام‌جمعه شاهرود با اشاره به اهمیت هنر در مقوله فرهنگ‌سازی بیان کرد: در بخش مالیات، عوارض و حقوق اقتصادی نظام اسلامی باید زبان هنر را به کار گرفت و حتی از کودکان کمک گرفت که آن‌ها به والدین یادآوری کنند که در پرداخت مالیات باید به وظایف قانونی عمل کنند و تأثیر زبان هنر به‌مراتب جهت نفوذ در افکار عمومی بیشتر است و مخاطبان بیشتری خواهد داشت، فیلم، تئاتر و طنز، به لحاظ محتوایی می‌تواند به سمت پرداخت مالیات حرکت کند و در این مسیر از صداوسیمای استان می‌توان کمک گرفت و ما هم در خطبه‌های نماز جمعه به بحث مالیات خواهیم پرداخت.
در ادامه مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ضمن بیان اهمیت جایگاه فرهنگ در نظام مالیاتی بیان کرد: اگر مردم نسبت به پیامدهای پرداخت مالیات توجیه شوند جهت پرداخت آن اقدام خواهند کرد و طبق فرمایشات امام‌جمعه محترم باید به مالیات از زبان هنر در قالب فعالیت‌های فرهنگی نظیر تئاتر، فیلم و مسابقه نقاشی پرداخته شود.
بی‌نیاز در ادامه یادآور شد: مقام معظم رهبری همواره اشاره فرمودند که عدم پرداخت مالیات جرم است و حکومت اسلامی باید با مالیات اداره شود و در حال حاضر با توجه به شرایط جنگ اقتصادی هرروز ما روز مالیات است و باید به بحث مالیات جدی پرداخته شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته درزمینه‌ی پرداخت عوارض در شهرستان شاهد رشد چشمگیری بودیم و شهرداری ها و دهیارهای شهرستان از عوارض ارزش‌افزوده به شکل مطلوب بهره‌مند شدند و با توجه به تأکید استاندار سمنان، باید عوارض حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده در بخش عمرانی و آبادانی هزینه شود و به اطلاع مردم برسد و همچنین گزارش مربوط به میزان پرداختی عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تقدیم تمامی ائمه جمعه سراسر استان خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/در-فرهنگ‌سازی-مالیاتی-باید-به-زبان-هنر-توجه-کرد.bos