شماره: 522844 تاریخ : 1399/09/06-09:02:47

مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز:

در صدد هم افزایی، اشتغال زایی و توانمند سازی جوامع محلی هستیم

مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران، در آستانه برپایی نمایشگاه نوآوری وفناوری های پیشرفته ربع رشیدی، هم افزایی، اشتغال زایی و توانمند سازی جوامع محلی را از اولویت های خودکفایی این منطقه دانست.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران، فیروز خدائی، مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در اواخر ماه سال جاری گفت: این منطقه به نمایندگی از شرکت انتقال گاز ایران با برپایی غرفه مجازی و با استفاده حداکثری از فضای اختصاص یافته، زمینه را فراهم خواهد نمود تا توانمندیها و دستاوردهای خودکفایی، نیازها و اولویت های پژوهشی خود را به پژوهشگران و تولیدکنندگان صنایع نفت و گاز بومی عرضه نمایند.
مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران افزود: این نمایشگاه امسال برخلاف سال های گذشته بدلیل شیوع ویروس کووید 19 و محدودیتهای ایجاد شده بصورت مجازی برگزار می شود و با توجه به محدودیتهای فضای مجازی سعی برآن داریم با اولویت بخشی به قطعات و تجهیزات مشارکت پذیر در بخش مکانیک/ ابزار دقیق و برق در سالی که از طرف مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری شده است با استفاده از توانمندی واحدهای صنعتی و شرکت های دانش بنیان در جهت بومی سازی قطعات تاسیسات و خطوط لوله گام های موثری برداریم.
خدائی، هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی نیازمندیهای فناورانه سازمانها و صاحبان صنایع با هدف کمک به تجاری سازی فناوری/ بستر سازی برای چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار دانست و افزود: این نمایشگاه فرصت خوبی است درجهت حمایت از کسب و کار شرکتهای دانش بنیان/ تعامل با سازندگان تجهیزات و نهایتا خودکفائی و بومی سازی قطعات وابسته به شرکت های خارجی.
وی اظهار داشت: خوشبختانه صنعت گران شرکت انتقال گاز ایران با اتکا به دانش، تخصص و تجربه توانسته اند به خودکفائی های قابل توجهی دست یافته و در بخش تعمیرات نیز با مشارکت بخش خصوصی و حمایت از صنعتگران داخلی، پایداری انتقال گاز را تضمین نمایند.
مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز تصریح نمود: این منطقه با ایجاد غرفه مجازی در نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در صدد هم افزایی، اشتغال زایی، توانمند سازی صنعتگران جوامع محلی و همچنین به دنبال تبدیل ایده به محصول بوده که این بخشی از تعهدات مربوط به مسئولیتهای اجتماعی این شرکت می باشد.
وی در پایان با اشاره به موقعیت جغرافیایی محل برپایی نمایشگاه ربع رشیدی یادآور شد: نمایشگاه نوآورری و فناوری ربع رشیدی که نام آن برگرفته از دانشگاه 700 ساله تبریز قدیمی ترین شهرک دانشگاه جهان می باشد، همه ساله در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می گردید که امسال بدلیل شیوع ویروس کووید 19 و محدودیت های اعمالی، بصورت مجازی برپا خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/در-صدد-هم-افزایی-اشتغال-زایی-و-توانمند-سازی-جوامع-محلی-هستیم.bos