شماره: 6342 تاریخ : 1391/06/26-02:58:19

در زمان تحریم باید به منافع ملی بیندیشیم

مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

تهران - خبرگزاری بانک و صنعت: مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: در زمان تحریم برای رونق صادرات باید به منافع ملی اندیشید

استاندار مرکزی: بانک توسعه صادرات بازوی حمایتی تولید و صادرات است

 

به‌گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران،  ساختمان جدید بانک توسعه صادرات استان مرکزی با حضور مدیرعامل این بانک، استاندار و سایر مسئولان اقتصادی استان مرکزی در اراک افتتاح شد.

در این مراسم آقای بهمن وکیلی مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: بیش از 85 درصد از منابع بانک توسعه صادرات به بخش صادرات اختصاص یافته است.

آقای وکیلی با بیان اینکه حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی تحریم ها را نقش بر آب می کند اضافه کرد: برای کم کردن اثرات تحریم باید از تولید داخلی و صادرات حمایت کرد و در این خصوص بانک توسعه صادرات تلاش می کند با بهره گیری از دانش روز و با کمترین سود تسهیلات پرداخت کند.

وی گفت: در پنج ماه اول امسال 17 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه تولید و صادرات در کشور پرداخت شده است و روند ارائه تسهیلات ادامه دارد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه در زمان تحریم برای رونق صادرات باید به منافع ملی اندیشید و نباید فقط به فکر منافع شخصی باشیم تصریح کرد: اگر به منافع عمومی خدشه‌ای وارد شود منافع شخصی هم دچار خطر خواهد شد بنابراین باید برای عبور از بحران دست در دست هم به تولید ملی بیندیشیم و راه نجات خود را در تحقق شعار رهبر معظم انقلاب جستجو کنیم.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد: عبور از مشکلات، تحریم و تهدید برای کشوری مانند ایران سخت نیست و راه‌هایی برای گذر از این بحران‌ها وجود دارد که تا به حال مسئولان کشور از آنها استفاده کرده‌اند و موفق هم بوده‌اند و شکست دشمن را در تحریم و تهدید با تولید داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی رقم زده‌اند.

آقای وکیلی افزود: هر نوع فعالیت اقتصادی که در دنیا می‌خواهد شکل بگیرد یک طرف آن حتما بانک است یعنی بدون بانک هیچ نوع فعالیت اقتصادی شکل نمی‌گیرد و دشمنان روی نقطه حساسی مانند بانک دست گذاشته‌اند اما اعتقاد دارم با تمام این مسائل که دشمنان برای از پای درآوردن ما ایجاد کرده‌اند فعالیت اقتصادی می‌تواند راه خودش را پیدا کند و این تحریم‌ها را شکست دهد.

  

بانک توسعه صادرات بازوی حمایتی تولید و صادرات است

آقای شعبانی فرد استاندار استان مرکزی هم در سخنانی با بیان اینکه استان مرکزی استانی صنعتی و صادرکننده است گفت: وجود بانک توسعه صادرات در استان می تواند بازوی حمایتی تولید و صادرات باشد.

استاندار مرکزی افزود: در حال حاضر بانک توسعه صادرات در افزایش سود تولیدکنندگان، حمایت و تامین نقدینگی و ارائه تسهیلات نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری را بر عهده دارد.

آقای شعبانی‌فرد گفت: امروز کشور با وجود فشارها و تحریم‌های شدید دشمنان از قدرت بالای نظامی، سیاسی و دینی برخوردار است که این افتخار بزرگی برای کشور به شمار می‌رود.

بانک توسعه صادرات نقش جدی در حمایت از صنعت دارد

رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی در مراسم افتتاح این بانک گفت: بانک توسعه صادرات بانک تخصصی در ارائه تسهیلات برای صادرات است که با توجه به صادرات غیر نفتی بیش از 800 میلون دلاری استان مرکزی، بانک توسعه صادرات می تواند نقش جدی در توسعه صادرات و حمایت از صنعت به عنوان بازوی صادراتی استان باشد.

آقای محمدرضا جعفری کمبود نقدینگی و تامین مالی  را از مسائل اساسی صنعتگران دانست و گفت: تامین نقدینگی مورد نیاز صنعت می تواند زمینه افزایش تولید و صادرات را فراهم کند و تضمینی برای فعالیت پویاتر صنعت باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی اظهار داشت: اگر نقدینگی لازم برای صنعت تعریف شود صنعت کشور آمادگی دارد که با تمام توان و ظرفیت تولید داخلی را جایگزین واردات کند و با این فرصت که از تحریم ناشی می‌شود می‌توانیم تحریم دشمنان را به خودشان برگردانیم و موجب اعتلای کشور شویم.

وی ادامه داد: صادرات بدون انجام واردات امکان‌پذیر نیست، صادرات و واردات به یکدیگر وابسته هستند و وجود هر یک نیازمند وجود دیگری است.

رئیس اتاق بازرگانی استان ارتقاء کیفی خدمات بانکی به جای توزیع کمی آنها را در افزایش توان اقتصادی کشور مثمرثمر دانست.

-------------------

 نشانی و تلفن شعبه جدید بانک توسعه صادرات استان مرکزی:

اراک، خیابان شهید بهشتی (عباس آباد) حدفاصل میدان شهدا ومیدان هفت تیر روبروی پاساژ طبائیان -   تلفن: 08612238201   دورنگار:08612220214   

آقای بهمن وکیلی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران ^

آقای شعبانی فرد استاندار استان مرکزی^

آقای محمدرضا جعفری رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی ^

آقای محسن اشرف پور رئیس اداره روابط عمومی و بین الملل بانک توسعه صادرات ایران^

آقای یوسف نجدی رئیس شعبه استان مرکزی بانک توسعه صادرات ایران ^


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/در-زمان-تحریم-باید-به-منافع-ملی-بیندیشیم.bos