شماره: 519097 تاریخ : 1399/06/17-07:27:14

برترین شرکت های پارک فناوری پردیس در سال 98 معرفی شدند

در جریان هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس

در هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس، 8 شرکت مستقر در این پارک و 2 شرکت مستقر در مرکز رشد فناوری نخبگان به عنوان برگزیدگان جشنواره برترین شرکت های پارک معرفی شدند. همچنین در این مراسم از یک شرکت عضو پارک به دلیل ایفای مسئولیت های اجتماعی و فعالیت های نیکوکارانه تقدیر شد. سازمان برتر همکار پارک فناوری پردیس نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازروابط عمومی پارک فناوری پردیس، عصر امروز همزمان با هجدهمین اجلاس سالیانه این مجموعه، برگزیدگان جشنواره برترین های پارک در حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، «سیدمحسن دهنوی» رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی و «مهدی صفاری نیا» رئیس پارک فناوری پردیس، معرفی شدند و از آنان تقدیر به عمل آمد.

جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس که به سنجش عملکرد یک ساله شرکت های عضو پارک می پردازد امسال یازدهمین سال از فعالیت خود را پشت سر گذاشت. همه ساله عملکرد یک ساله شرکت های عضو پارک در 9 سر فصل شامل «صادرات محصولات و خدمات فناورانه»، «همکاری با طرف های خارجی»، «همکاری با دانشگاهها و مراکزهای پژوهشی»، «توسعه اقتصادی»، «هم افزایی بین شرکت ها در مجموعه داخل پارک»، «تولید و توسعه فناوری» و «ارتقا و توسعه سازمانی» و «مسئولیت اجتماعی» مورد ارزیابی قرار می گیرد.

تعداد شاخص های ارزیابی هر سال با توجه به شرایط امکان تغییر دارند. امسال عملکرد شرکت های مستقر در پارک در حوزه «توسعه اقتصادی» به دلیل تعویق تاریخ ارائه اظهارنامه مالیاتی سنجیده نشد.

بعد از انتشار فراخوان جشنواره برترین شرکت های پارک، شرکت های عضو حدود 1 ماه فرصت داشتند تا مدارک و مستندات خود را جهت سنجش به اداره ارزیابی و نظارت واحدهای فناور پارک ارسال کنند. از میان 80 شرکت مستقر در پارک و 30 شرکت مرکز رشد فناوری نخبگان که در این جشنواره شرکت کردند طی فرآیند سنجش عملکرد، 8 شرکت برتر انتخاب شدند. از میان 8 شرکت منتخب،6 شرکت از میان مستقرین در پارک و 2 شرکت از میان شرکت های عضو مرکز رشد فناوری نخبگان به عنوان برترین شرکت ها معرفی شدند. توضیح برگزیدگان این دوره از جشنواره شرکت¬ های برتر، به شرح زیر است.

شرکت های برتر از میان مستقرین در پارک فناوری پردیس

«شرکت نرم افزار و سخت افزار ایران (نوسا)» از شرکت های عضو پارک که در حوزه نرم افزار و تولید پلتفرم های اداری و مالی فعال است، به عنوان برترین شرکت در یازدهمین جشنواره برترین شرکت های پارک برگزیده شد. این انتخاب به دلیل توسعه متوازن شرکت مذکور در تمامی شاخص های چندگانه ارزیابی است. همچنین شرکت نوسا به دلیل «تعریف 8 پروژه همکاری مشترک با دانشگاه های مطرح کشور در قالب پایان نامه، کارآموزی و به کارگیری اعضای هیات علمی در پروژه های پژوهشی» عنوان شرکت برتر را در زمینه «همکاری با دانشگاهها و مراکزهای پژوهشی»، کسب کرد.

در حوزه «صادرات محصولانه فناورانه»، شرکت «فراورده های پویش دارو» در فعال در حوزه فناوری زیستی و تولید داروهای نوترکیب، به دلیل صادرات داروهای بیولوژیک به ارزش تقریبی4/1 میلیون یورو به کشورهای همجوار در سال 98»، به عنوان برگزیده معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

شرکت «کارافن پرداز مبتکر مانا» فعال در حوزه طراحی و ساخت سامانه های توموگرافی ECT، به دلیل «همکاری با دو شرکت عضو پارک فناوری به ارزش مجموع 1.2 میلیون ریال» در زمینه «هم افزایی بین شرکت ها در مجموعه داخل پارک»، به عنوان شرکت برتر انتخاب شد.

عنوان شرکت برتر در زمینه «همکاری فناورانه با طرف های خارجی» به شرکت «نیرو مکانیک آسیا» که در زمینه در حوزه مکانیک و تعمیرات اساسی توربین های گازی فعال است، اختصاص یافت. این انتخاب به دلیل «قرارداد همکاری در اورهال توربین با کشور روسیه» بود.

شرکت اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) که در زمینه « فعال در حوزه نرم افزار و تولید پلتفرم های سازمانی» فعال است، در 2 حوزه به عنوان شرکت برتر معرفی شد. «افزایش 40 درصدی شاغلین» و «کسب 9 عنوان و گواهی جدید» دلایل انتخاب این شرکت در زمینه «ارتقا و توسعه سامانی» بود. فناپ در حوزه «تولید و توسعه فناوری» هم به دلایل «طراحی و تولید سه محصول جدید» و «توسعه و ارتقا یک محصول موجود» به عنوان شرکت برتر شناخته شد.

برترین شرکت های مرکز رشد فناوری نخبگان

شرکت «ژرف اندیشان زیست بسپار» فعال در حوزه «فناوری های زیستی و تولید پانسمان های پیشرفته»، به دلایل «عقد 20 میلیارد ریال قرارداد مشارکت و جذب سرمایه»، « 3 پروژه پژوهشی با سایر دستگاه ها»، « اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو» و «توسعه زیرساخت های توسعه بازار و اداری مالی شرکت» به عنوان برترین شرکت مرکز رشد فناوری نخبگان معرفی شد.

دیگر شرکت برگزیده مرکز رشد فناوری نخبگان، شرکت «توسعه ارتباطا راشا» بود. این شرکت که در حوزه نرم افزار و تولید پلتفرم های نرم افزاری فعال است، در حوزه «توسعه اقتصادی» برگزیده شد. این انتخاب به دلایل «انعقاد 5 میلیارد ریال قرارداد با مجموعه های بزرگ مثل ایرانسل و آسیاتک» و « آغاز صادرات محصولات به جمهوری آذربایجان» بود.

شرکت برگزیده در حوزه مسئولیت اجتماعی

در یازدهمین جشنواره برترین شرکت های پارک فناوری پردیس، شرکت «آسان پرداخت پرشین(آپ)» که در حوزه «توسعه نرم افزارهای پرداخت» فعال است، به عنوان «پیشگام نیکوکاری در ایفای مسئولیت اجتماعی» شناخته شد. «حمایت از توسعه علم و فناوری»، «ارائه کمک های عام المنفعه به پروژه های پژوهشی دانشگاهی»، «غرس درخت در محیط پیرامونی پارک» و «انجام فعالیت های خیریه و عام المنفعه در مناطق محروم اطراف پارک» دلایل انتخاب شرکت آپ برای اعطای این عنوان بود.

برترین سازمان همکار پارک

شرکت «برق منطقه ای تهران بزرگ» به دلایل «تامین زیرساخت پایدار برق پارک فناوری پردیس» و «تعریف همکاری و عقد قرارداد پژوهشی با شرکت های عضو پارک» به عنوان «سازمان برتر همکار پارک» در هجدهمین اجلاس سالیانه برگزیده شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/در-جریان-هجدهمین-اجلاس-سالیانه-پارک-فناوری-پردیس.bos