شماره: 522842 تاریخ : 1399/09/06-08:07:28

خط آهن هرات-خواف دستاورد مهمی برای ایران و افغانستان است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تکمیل و راه اندازی راه آهن هرات- خواف را دستاوردی بزرگ و مهم برای دو کشور دانست و توسعه آن را مهم خواند.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از دولت؛ سعید خطیب زاده گفت که این مسیر ریلی، دو کشور را از طریق راه آهن به یکدیگر وصل می کند و یکی از دستاوردهای بزرگ برای روابط دو جانبه خواهد بود.

خطیب زاده افزود: این راه آهن افغانستان را از طریق ایران به اروپا متصل می کند و بسیاری از مراودات ما در انتقال کالا برای بازرگانان را راحت تر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرزهای افغانستان و ایران کامیون های زیادی منتظر ورود می مانند و یا بعضا برای رفت و آمد دچار مشکل می شوند، افزود: این راه آهن تحولی در مرزهای ما بوجود خواهد آورد و می تواند زمینه های یک توسعه پایدار را در منطقه فراهم کند.

وی با بیان اینکه تاریخ رسمی افتتاح آن بزودی نهایی و اعلام می شود، گفت زمان راه اندازی احتمالا در یکی از روزهای آذرماه خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در راستای توسعه روابط دوجانبه و همچنین فراهم کردن زمینه های گسترش آن بویژه حوزه های فرهنگی رسانه ای و دیپلماسی عمومی و ارتقاء روابط دو کشور به کابل سفر کرده است تا در گفت و گو با مقامات افغانستان این مسایل را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

پروژه راه آهن هرات- خواف بر اساس تفاهمنامه بین ایران و افغانستان جزو کمک های بلاعوض جمهوری اسلامی ایران به افغانستان است که توسط طرف ایرانی ساخته می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/خط-اهن-هرات-خواف-دستاورد-مهمی-برای-ایران-و-افغانستان-است.bos