شماره: 519365 تاریخ : 1399/06/23-12:07:32

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی خبر داد:

خرید و توزیع 500 هزارتن کود سوپرفسفات برای حمایت از کشاورزان

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: در پی تولید 500 هزارتن کود سوپرفسفات در کشور، این شرکت خرید و توزیع این نوع کود را برای حمایت از تولید داخلی و کشاورزان متعهد شد.

به گزارش بانک و صنعت، حمید رسولی در هفدهمین جلسه کارگروه خودکفایی کودهای کشاورزی افزود: طی تفاهم نامه چهار جانبه ای بین شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، بانک صنعت و معدن، تولیدکنندگان کودهای فسفاته و تأمین کننده خاک فسفات 500 هزار تن کود سوپر فسفات ساده در کشور تولید می شود.

وی اظهارداشت: در راستای سیاست افزایش ضریب خوداتکایی کشور در تولید کودهای فسفاته، توافق شد با تامین مالی پروژه تولید کود فسفاته در ایران توسط بانک صنعت و معدن، خاک فسفات مورد نیاز به مقدار 500 هزار تن توسط تأمین کننده خاک تحویل تولیدکنندگان کودهای فسفاته شود و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز خرید و توزیع تضمینی این محصول را تعهد کرد.

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی تفاهم نامه مذکور را گامی بلند و اساسی در مسیر خودکفایی کشور در تولید کودهای فسفاته برشمرد و از مدل توافق شده به عنوان مدلی که منافع همه طرف های تفاهم نامه را تأمین و تضمین می کند، یادکرد.

به گفته وی، این تفاهم نامه از هفته آینده آغاز و عملیاتی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه تامین، تدارک و توزیع کودهای کشاورزی که برای اجرا در سال 99 از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده، تامین، تدارک و توزیع 587 هزار تن کودهای فسفاته مورد تاکید قرار گرفته است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/خرید-و-توزیع-500-هزارتن-کود-سوپرفسفات-برای-حمایت-از-کشاورزان.bos