شماره: 490138 تاریخ : 1398/06/06-02:51:15

حمایت ویژه بانک مسکن از سیل زدگان در سال جاری

رضا صالحی شهرابی، سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان ناشی از سیل در 21 استان کشور را یکی از مهم ترین اقدامات بانک عامل بخش مسکن در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعتبه نقل از رضا صالحی شهرابی سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن ضمن گرامیداشت هفته دولت، یکی از مهم ترین محورهای عملکرد بانک طی یکسال گذشته را آغاز پرداخت تسهیلات حمایتی به سیل زدگان از ابتدای سال جاری دانست ، گفت: بانک مسکن در راستای عمل به مهم ترین مسوولیت های حمایتی خود از هموطنان آسیب دیده در سیل فروردین ماه امسال، تاکنون اعتباری معادل 450 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به 21 استان کشور ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: از مجموع اعتبار ابلاغی به مدیریت شعب 21 استان آسیب دیده کشور، تاکنون رقمی معادل 286 میلیارد و 761 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات حمایتی یکی از مهم ترین محورهای اعطای تسهیلات طی یکسال گذشته بوده است، اظهار کرد: بانک مسکن با تمامی توان و آمادگی با سرعت هر چه بیشتر تلاش کرده تا به تمامی درخواست های هموطنان آسیب دیده برای اخذ تسهیلات پاسخ دهد. از این رو ظرف کمتر از پنج ماه تا پایان مردادماه بیش از 63.5 درصد از اعتبار پیش بینی شده در قالب تسهیلات به متقاضیان اعطا شده است.

سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با تاکید بر آنکه در صورت نیاز امکان افزایش اعتبار ابلاغی برای پرداخت تسهیلات حمایتی به آسیب دیدگان وجود دارد، گفت: از میان 21 استان آسیب دیده در جریان سیل اخیر، تاکنون استان های لرستان، گلستان، خوزستان، همدان و مرکزی بیشترین میزان تسهیلات را اخذ کرده است.

وی به گزارش عملکرد ارایه شده از مجموع تسهیلات پرداختی پس از وقوع سیل تا پایان ماه گذشته اشاره و تصریح کرد: تاکنون از مجموع 144 میلیارد و 25 میلیون تومان اعتبار ابلاغ شده به شعب استان لرستان، 98 میلیارد و 297 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است. همچنین از رقم 83 میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار ابلاغ شده به شعب استان گلستان تاکنون رقمی معادل 58 میلیارد و 595 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته وی علاوه بر این در سه استان خوزستان، همدان و مرکزی نیز به ترتیب 45 درصد، 80 درصد و 87 درصد از اعتبارات ابلاغی در قالب تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان اعطا شده است.

صالحی در عین حال به رقم اعتبار ابلاغی باقی مانده اشاره کرد و گفت: از مجموع 450 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به مدیریت شعب 21 استان آسیب دیده، تا پایان مردادماه امسال 163 میلیارد و 238 میلیون و 900 هزار تومان اعتبار باقی مانده است که به صورت مداوم و مستمر با ارایه تقاضا به مدیریت شعب در هر استان، در قالب تسهیلات قرض الحسنه پرداخت خواهد شد.

 

در پایان تاکید کرد: بانک مسکن، تنها بانک پیشرو در جهت حمایت از سیل زدگان کشور در سال جاری بوده که علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، بسته های ویژه حمایتی به صورت نقدی و غیرنقدی نیز به استان های سیل زده کشور ارسال کرده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/حمایت-ویژه-بانک-مسکن-از-سیل-زدگان-در-سال-جاری.bos