شماره: 348359 تاریخ : 1397/02/17-05:33:04

مدیرکل تامین اجتماعی قم مطرح کرد:

حمایت های گسترده دولت تدبیر و امید از صنایع در قالب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم در پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم گفت: دولت تدبیر و امید حمایت های گسترده از صنایع در قالب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی اصغر دادخواه در این جلسه که با حضور معاون استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان واحدهای صنعتی در شرکت فولاد غرب آسیا برگزار شد،تاکید کرد:واحدهای فعال در پهنه صنعتی نیزار همچون سایر واحدهای تولیدی می توانند از فرصت ایجاد شده در دولت برای تبدیل حسابرسی های 10 ساله خود به یک سال استفاده کنند.

وی افزود: تمام واحدهای دارای جریمه تاخیر پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی می توانند با پرداخت حق بیمه خود تا تاریخ دهم تیرماه جاری از بخشودگی کامل جرایم استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم نیز در ابتدای این جلسه گفت: نیزار، منطقه ای اقتصادی، اشتغال آفرین و پویاست که می توان از آن به عنوان یکی از قطب های صنعتی استان نام برد.

مهرداد غضنفری تاکید کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی به عنوان سربازان خط مقدم تولید و اشتغال باید در خدمت سرمایه گذاران دارای صلاحیت باشند تا استان قم با داشتن نیروی انسانی متخصص و زیرساخت های فراوان در حوزه صنعت، بتواند به عنوان نگینی در سطح کشور، بدرخشد.
وی در ادامه به شیوه جدید برگزاری جلسه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در مناطق صنعتی قم اشاره کرد و افزود: حضور میدانی مدیران در میان صنعتگران و سرمایه گذاران باعث آشنایی بیشتر آنان با مشکل های موجود در بخش تولید می شود و هم افزایی میان بخش دولتی و خصوصی را گسترش می دهد.

در این جلسه مسائل و مشکلات پهنه صنعتی نیزار و واحد صنعتی فولاد غرب آسیا با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان و نمایندگان واحدهای صنعتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادات اجرایی برای رفع آن ارائه شد.
کارخانه فولاد غرب آسیا در جنوب استان قم و در 30 کیلومتری شهرستان دلیجان است و محصولات این کارخانه در صنایع مختلف از جمله خودرو سازی، لوازم خانگی و ساختمانی کاربرد دارد. در حال حاضر 12 واحد تولیدی در پهنه صنعتی نیزار به وسعت 100 هکتار مشغول به فعالیت هستند؛ این منطقه در بخش سلفچگان قم و در 35 کیلومتری جاده سلفچگان به دلیجان قرار گرفته است.
مهرداد غضنفری، معاون امور اقتصادی استاندار قم و شماری دیگر از مسئولان دستگاه های اجرایی استان از جمله مدیرکل تامین اجتماعی قم، قبل از تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از چند واحد صنعتی فعال در پهنه نیزار بازدید کردند.
2 هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که 94 درصد به بخش صنایع کوچک اختصاص یافته است؛ از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین 54 هزار تن در بخش صنعت قم مشغول به فعالیت هستند.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/حمایت-های-گسترده-دولت-تدبیر-و-امید-از-صنایع-در-قالب-اجرای-سیاست-های-اقتصاد-مقاومتی.bos