شماره: 520434 تاریخ : 1399/07/08-04:29:54

ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال اعلام کرد؛

حمایت از تجاری سازی فناوری های مورد نیاز زیست بوم 5G

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی از تسهیل و حمایت از تجاری سازی فناوری های مورد نیاز زیست بوم نسل پنجم ارتباطات (5G) خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، توسعه زیست بوم فناوری های نسل پنجم مخابراتی، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، موضوع تفاهم سه جانبه برای تسهیل و حمایت از تجاری سازی فناوری های مورد نیاز این حوزه است که دو روز پیش میان ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و یکی از اپراتورهای موبایل به امضا رسیده است.

هدف از امضای این تفاهم نامه ایجاد سازوکارهای حمایت از شرکت های دانش بنیان در امر تحقیق، توسعه، تولید و تجاری سازی محصولات و خدمات این حوزه است.

«ایجاد زیرساخت ها و نهادهای پشتیبان شکل گیری و توسعه شرکت های دانش بنیان در فناوری های مورد نیاز»، «حمایت از تجاری سازی و بومی سازی فناوری ها و نوآوری های شرکت های دانش بنیان» و «حمایت از بازارسازی و ایجاد تقاضا برای تجهیزات و فناوری های مورد نظر» از دیگر اهدافی است که برای این تفاهم نامه تعریف شده است.

در این تفاهم نامه ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متعهد شده است که در شناسایی فناوری های مهم و قابل بومی سازی فناوری های نسل پنجم شبکه ارتباطات سیار، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در کاربردهای حمل ونقل، سلامت دیجیتال، صنعت و معدن دیجیتال و کشاورزی و انرژی مشارکت کند.

همچنین ستاد تعهد داده است که تسهیلات مالی برای کنسرسیوم ارزیابی شده و منتخب برای بومی سازی فناوری های منتخب را تامین کند و با نهادهای دولتی مرتبط برای جلوگیری از واردات این فناوری ها برای بومی سازی مذاکراتی داشته باشد.

از تعهدات اپراتور موبایل هم می توان به مشارکت در شناسایی فناوری های مهم و قابل بومی سازی فناوری های نسل پنجم شبکه ارتباطات سیار، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در کاربردهای حمل ونقل، خودروی متصل، شهر هوشمند،سلامت دیجیتال، صنعت و معدن دیجیتال و کشاورزی و انرژی اشاره کرد.

وزارت ارتباطات و اطلاعات هم تلاش می کند استفاده از ظرفیت های وزارت‎خانه برای تنظیم پیشنهاد قوانین و آیین نامه های مرتبط و پیگیری تصویب آن، هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تخصیص فرکانس و سایر موضوعات مرتبط با رگولاتوری و غیره را تسهیل کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/حمایت-از-تجاری-سازی-فناوری-های-مورد-نیاز-زیست-بوم-5G.bos