شماره: 465599 تاریخ : 1398/03/08-06:07:52

در معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کردستان مطرح شد؛

حل مشکل مسکن نیازمند تعامل تمامی وزارتخانه های مرتبط است

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر موضوع مسکن، به علت مبتلا‌ به بودن تمام افراد جامعه، بحث اول کشور شده و با توجه به افزایش قیمت ارز و تورم که منجر به افزایش قیمت تمام شده مسکن شده، لذا نیازمند اقدامات جدی‌تری در این بخش است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، جلسه معارفه محمد صدیق ثابتی مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان امروز چهارشنبه هشت خرداد با حضور معاون  حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت راه و شهرسازی، استاندار کردستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آن استان و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

در این مراسم کفاش، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت راه و شهرسازی، در خصوص این انتصاب گفت: با توجه به اینکه مردم با درایتِ ما، همیشه قدردان مسئولین پرتلاش و کارآمد خود بوده‌اند، لذا شأن و جایگاهی به‌جز خدمت به مردم شریف ایران برای هیچ یک از مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود ندارد. ایشان با اشاره به سخنان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد، تمام تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی به حداقل رساندن مشکلات بخش حمل و نقل و مسکن در استان کردستان است که این امر نیازمند همت عالی و سعی و تلاش مضاعف مسئولان مربوطه با پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری و مسائل حاشیه‌‌ای است.

وی افزود: در همین راستا جلسه‌ای در وزارت راه و شهرسازی، با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار کردستان و مجمع نمایندگان این استان، جهت بررسی و حل مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه راه و مسکن در دو هفته آینده تشکیل خواهد شد.

کفاش در ادامه این جلسه بیان کرد: در حال حاضر موضوع مسکن، بعلت مبتلا‌به بودن تمام افراد جامعه،  بحث اول کشور شده و با توجه به افزایش قیمت ارز و تورم که منجر به افزایش قیمت تمام شده مسکن شده، لذا نیازمند اقدامات جدی‌تری در این بخش است.

وی با اشاره به جلسات انجام شده با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نیز جلسه اخیر با ریاست مجلس، بیان کرد: به تازگی جهت حل مشکل مسکن، جلسات زیادی تشکیل شده است تا  بازار مسکن تحت کنترل قرار بگیرد. حل مشکل مسکن، فقط مربوط به این وزارتخانه نبوده و نیازمند همکاری و تعامل تمامی وزارتخانه های مرتبط با بخش مسکن می‌باشد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانها، در خصوص سیاست وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن در سالجاری گفت: برای ثبات بازار مسکن برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام گرفته که از از جمله آن، اتمام ساخت 500 هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام در سطح کشور است. وزارت راه و شهرسازی علیرغم تمامی موانع و مشکلات پیش رو، تمام تلاش خود را انجام خواهد داد که تمامی واحدهای مسکن مهر که تاکنون به پایان نرسیده ‌اند تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های دیگر که در دستور کار این وزارتخانه می باشد، ساخت 400 هزار واحد مسکونی جدید در شهرهای جدید، بافت های فرسوده و...  با هدف افزایش عرضه مسکن در بازار و در نهایت کاهش قیمت آن در سطح کشور است.

کفاش در این خصوص بیان کرد، با توجه به اینکه در نظر است از زمینهای دولتی برای ساخت 400 هزار واحد جدید استفاده شود، لذا کلیه دستگاه های دولتی زمین‌های خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی گذاشته‌اند تا مسکن مورد نیاز برای استفاده کارمندان دولتی و نیز سایر اقشار مردم فراهم شود. برنامه‌ریزی انجام شده بر این است که تمامی این400 هزار واحد جدید، تا پایان سال 1399 به بهره‌برداری برسند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانها در همین جلسه، در خصوص پروژه‌های عمرانی استان کردستان گفت: بحث اتمام پروژه‌های استان در زمان تعیین شده، از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی و مقام عالی وزارت بوده و تمام تلاش بر این است که پروژه های فرسایشی که سالها نیمه تمام مانده‌ و نیز تمامی پروژه‌هایی که بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند در سالجاری به اتمام برسند.

وی ادامه داد: در تصویب بودجه سال جاری، وزارت راه و شهرسازی مدل های جدیدی جهت اتمام پروژه‌ها به مجلس ارائه کرد، لذا مجلس نیز نهایت همکاری را با این وزارتخانه انجام داد تا علیرغم کمبود نقدینگی، بودجه مورد نیاز این وزارتخانه، مصوب شود. امیدواریم که در انجام امور عمرانی و بخصوص بخش مسکن در سالجاری پیشرفت های خوبی داشته باشیم.

در ادامه کفاش تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی یکی از مهمترین ادارات کل در سطح هر استان است که با توجه به گستردگی حوزه های فعالیت آن در بخش‌های مختلف، مورد توجه و مراجعه اقشار متفاوتی از مردم است. لذا لازم است جهت انجام تمامی وظایف به نحو احسن، تعامل مناسبی با سایر مسئولین استانی از جمله استاندار محترم و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی داشته باشید. تکریم ارباب رجوع و همت عالی جهت خدمتگزاری به مردم نیز، از جمله موارد دیگری بود که مورد تاکید ویژه ایشان قرار گرفت.

در پایان، کفاش از زحمات ملکی سرپرست اسبق اداره راه وشهرسازی استان کردستان، تشکر و برای وی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/حل-مشکل-مسکن-نیازمند-تعامل-تمامی-وزارتخانه-های-مرتبط-است.bos