شماره: 350714 تاریخ : 1397/03/23-04:36:07

حرکت قدرتمند سرمایه گذاران بورسی آغاز شد

در چند هفته اخیر مقدار زیادی از نقدینگی به سمت بازارهای دیگری همچون طلا، ارز و مسکن رفت ولی از آنجا که بازار سرمایه، بازار ارزنده ای است ، نقدینگی به سمت این بازار نیز سوق پیدا کرد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه، رکورد شکنی امروز در شاخص کل بورس تهران را نتیجه ایجاد ساختارهای مناسب در بازار سرمایه دانست و گفت: بازار سرمایه ایران در وضعیت فعلی حداقل تا شاخص 140 هزارتایی حباب ندارد.

مهدی طحانی گفت:در چند ماه اخیر در بازار سرمایه ساختارهای خوبی گذاشته شده است؛ یعنی فرآیندهای باز و بسته شدن  نمادها بسیار روان شده و  فرایند کشف قیمت ها نیز به خوبی صورت می گیرد.  

وی با بیان اینکه هم اکنون زمینه خوبی برای سرمایه گذاران به وجود آمده تا بتوانند در حوزه  ای مناسب سرمایه گذاری کنند، افزود: البته انتظار می رفت دولت با سیاست هایی که قبل تر اتخاذ می کند، منابع سرگردان جامعه را در زمینه های مساعدی که فراهم شده هدایت کند، ولی این اتفاق قدری با تاخیر افتاد .

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در چند هفته اخیر مقدار زیادی از نقدینگی به سمت بازارهای دیگری همچون طلا، ارز و مسکن رفت ولی بالاخره از آنجا که بازار سرمایه، بازار ارزنده ای است،  نقدینگی به سمت این بازار نیز سوق پیدا کرد .  

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه توضیح داد: هم اکنون اکثر سهام در بازار سرمایه، با دلار 4200 تومانی قیمت می خورند  و در واقع هنوز دلاری که بیرون از این نرخ است، روی شرکت ها ننشسته است ؛ یعنی شرکت های بورسی  ارزش های جایگزینی بالایی دارند و می توانند ارزش نرخ بگیرند .

به گفته طحانی، بسیاری از این شرکت های بورسی با P/Eهای تحلیلی کمتر از 3.5 واحدی قبل از مجمع معامله می شوند که همه این عوامل باعث می شود فعالان بازار پیش تر از این، انتظار داشته باشند، نقدینگی ها به سمت بازار سرمایه بیاید .

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: امروز نخستین روز حرکت قدرتمند سرمایه گذاران به سمت بازار سرمایه است؛ یعنی نخستین روزی که می توان گفت شاخص بازار سرمایه خوب ثبت شده است .

وی ادامه داد: ما تقریبا در چهار - پنج روز کاری قبل ، به طور ممتد می دیدیم که بازار آتی سکه که غیرمولد است صف خرید بوده و پول های سرگردان جامعه در حال حرکت به آن سمت است؛ در حالی که ما در بازار سرمایه شرکت های بزرگی را داریم که به مجمع می روند و سود بسیار خوبی را تقسیم می کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بخشی از نقدینگی جامعه در حال حرکت به سمت بورس است، توضیح داد: شرکت های بورسی بزرگ افزایش سرمایه می دهند  و پول به کسب و کار و تولید هدایت می شود .

طحانی تاکید کرد: بورس حداقل تا شاخص 140 هزارتایی حباب ندارد ؛ البته باید شرایط تحریم های احتمالی بر شرکت ها را بررسی کرد چراکه این مساله صنعت به صنعت و شرکت به شرکت متفاوت خواهد بود .

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تحلیلگران و شرکت های مشاور سرمایه گذاری باید بخش های بیشتری راجع به تحلیل شرکت های بورسی داشته باشند، گفت: به هرحال ارزش جایگزینی ها بالا آمده و محصولات این شرکت ها گران تر از قبل شده که این برای سرمایه گذاران بسیار مفید خواهد بود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/حرکت-قدرتمند-سرمایه-گذاران-بورسی-اغاز-شد.bos