شماره: 521802 تاریخ : 1399/08/03-08:18:42

جمعه بازار تمبر و اسناد پستی آغاز به کار کرد

با افتتاح جمعه بازار تمبر و اسناد پستی، جمعه هر هفته خرید و فروش تمبر و فیلاتلیک در موزه ارتباطات انجام خواهد شد.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازروابط عمومی شرکت ملی پست، رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست در آیین افتتاح جمعه بازار تمبر که صبح امروز در موزه ارتباطات برگزار شد، گفت: محصولات این جمعه بازار، برگرفته از فرهنگ و قدمت چند صد ساله تمبر ها و اسناد قدیمی و ناشی از پیشینه و اصالت کشورمان است.

وی افزود: تمبر به عنوان نماد پست درآمده و به عنوان سفیر فرهنگی کشور ها و انسان ها میان یکدیگر عمل می کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: بخشی از تاریخ را تمبر به تصویر می کشد و نشان می دهد که در آن مقطع زمانی، چه شرایط فرهنگی و سیاسی وجود داشته است.

سبحانی فر با بیان اینکه از این پس هر جمعه در موزه ارتباطات بازار خرید و فروش تمبر برپا خواهد بود گفت: در قالب این برنامه، ما کسب و کارها را از خیابان همجوار موزه پست به داخل موزه انتقال دادیم تا آنها بتوانند در مکانی مناسب و به صورت یک بازار مشترک کارشان را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ما بر این کار نظارت داریم، اما نظارت مستقیم در اختیار انجمن تمبر است، ادامه داد: در این کسب و کار های آزاد، اتحادیه ها و انجمن ها باید بر قیمت اقلام نظارت کنند و خود مجموعه و انجمن تمبر باید نظارت مستقیم داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین درباره جزئیات افتتاح موزه پست در رشت گفت: در حال حاضر برنامه افتتاح موزه پست را در رشت داریم و امیدوارم برای 22 بهمن این موزه هم افتتاح شود.

این جمعه بازار با مشارکت شرکت ملی پست، موزه ارتباطات و شهرداری تهران شکل گرفت و جمعه ها در موزه ارتباطات واقع در میدان امام خمینی، کوچه پست واقع در ضلع شرقی موزه ارتباطات دایر خواهد بود و علاقه مندان به اسناد قدیمی و تمبر ها برای عرضه، بازدید و خرید می توانند در این بازارچه شرکت کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/جمعه-بازار-تمبر-و-اسناد-پستی-اغاز-به-کار-کرد.bos