شماره: 518862 تاریخ : 1399/06/13-01:49:34

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست:

جمع آوری مرسولات پستی از نقطه مبدا توسعه می یابد

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست گفت: در گذشته طرح جمع آوری مرسولات از مبدا و درب منزل را به صورت پایلوت انجام دادیم و قصد داریم این طرح را توسعه بدهیم و در تمام کشور این قابلیت را ایجاد کنیم.

به گزارش بانک و صنعت، محمدرضا قادری در وبینار تخصصی «پست و کسب وکارهای دیجیتال» موضوعاتی را پیرامون طرح ستاپ پست مطرح کرد و در ادامه به سوالات افرادی که در وبینار حضور داشتند پاسخ گفت.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست افزود: جمع آوری مرسوله از محل، جزو مواردی است که تعداد زیادی از افراد و کسب و کارها به آن علاقمندی نشان دادند. در یک طرح پایلوت که با همکاری یک شرکت پیک موتوری انجام دادیم، متوجه شدیم این مساله مورد استقبال قرار می گیرد. اکنون سعی داریم با کمک اپراتورهای محلی و با حفظ حقوق مشتری، این طرح را توسعه بدهیم.

قادری در تشریح جزئیات مربوط به طرح سکوی تجارت الکترونیک شرکت ملی پست(ستاپ) که مدتی است در این شرکت دنبال می شود و قرار است تحول دیجیتال را رقم بزند، افزود: پست فضای امن و در دسترسی برای همه استارتاپ ها و کسب وکارهای نوین مهیا کرده است و مانند یک پلتفرم آماده همکاری با آنها است تا بتواند با این کار در توسعه پایدار کشور نقش خوبی ایفا کند.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست معتقد است، نداشتن شبکه توزیع مناسب، عدم دسترسی به بازار، کمبود منابع مالی و سرمایه مشکلاتی را برای کسب و کارها ایجاد کرده است. او در این زمینه گفت: در طرح ستاپ با امکانات و زیرساخت هایی که در شرکت ملی پست وجود دارد، قصد داریم این مشکلات را برای کسب و کارهای نوپا حل کنیم. آن ها به دلیل تنوع سرویس ها و ضرورت مدیریت یکپارچه، لاجرم باید رویکرد پلتفرمی و ارائه خدمت به عنوان یک سکوی تجاری را انتخاب کنند.

قادری تصریح کرد: سرویس شتاب دهی راهکاری عملیاتی برای کمک به شرکت های استارتاپی فعال در حوزه تجارت الکترونیک است و با استفاده از ظرفیت های موجود شرکت ملی پست و همکاری با شتاب دهنده ها، پارک های علم و فناوری، نظام صنفی رایانه و مراکز رشد استانی، امکاناتی در اختیار این شرکت ها قرار خواهدگرفت.

وی سه رکن اصلی طرح سکوی تجارت الکترونیک پست (ستاپ) را، شرکت ملی پست، پارک های علم و فناوری و شرکت های استارتاپی عنوان کرد و ضمن تشریح چگونگی ارتباط این ارکان اضافه کرد: برای دستیابی به موفقیت در هر طرحی نمی توان از نقش شاخص های کیفی غافل بود، چون رضایت مشتریان رابطه مستقیم و مهمی با کیفیت ارائه خدمات دارد.

او در ادامه نشست به سوالات کاربران پاسخ داد.

قادری همچنین درباره اجباری که برای تهیه کارتن مناسب برای ارسال مرسوله وجود دارد، گفت: روزانه یک میلیون بسته توسط اداره های پست جا به جا می شود و اگر در این جابه جایی ها تنها یک درصد خطا وجود داشته باشد، تعداد این خطاها به 10 هزار شکایت می رسد.

وی افزود: به همین دلیل است که باید برای این که آسیب کمتری به مرسولات برسد، کارتن مناسب برای آن استفاده شود. کارتن توسط پست فروخته نمی شود که در آن ذینفع باشد. هر مجموعه ای که استاندارد مدنظر ما را داشته باشد می تواند کارتن ها را به فروش برساند. در شبکه پستی هر مرسوله تا 16 مرتبه دست به دست می شود و استاندارد لازم بسته جزو ضروریات است. ما در گذشته سهم ده درصدی از کارتن فروش ها دریافت می کردیم که این میزان را هم به نفع مردم بخشیدیم تا کارتن ارزان تر به دست شان برسد.

او در خصوص این که چرا دریافت غرامت از پست حتما باید به صورت حضوری انجام شود نیز افزود: قانون دریافت خسارت این است که اگر به مرسوله شما آسیبی وارد شده، به محل موردنظر برای پیگیری مراجعه کرده و درخواست غرامت کنید. مامور پستچی نمی تواند در محل بسته را باز کرده و میزان غرامت را تخمین بزند.

او اضافه کرد: بسته ها باید به صورت دقیق ارزیابی شوند و میزان غرامت شان مشخص شود. این کار فرآیندی دارد که طی کردن آن ضروری است. البته در صدد هستیم تا شرایط پرداخت غرامت به صورت آنلاین را برای مشتریان پستی کشور فراهم کنیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/جمع-اوری-مرسولات-پستی-از-نقطه-مبدا-توسعه-می-یابد.bos