شماره: 576464 تاریخ : 1400/01/16-05:30:07

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران مطرح کرد:

جسارت انجام متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیشتر وجود نداشت

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان در قالب متناسب سازی اظهار داشت: انجام کاری در این قالب مانند همسان سازی یا متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیازمند مدیریت و ریسک بالایی است که مدیریت و مجموعه سازمان تأمین اجتماعی موفق به انجام این مهم شد.

به گزارش بانک و صنعت: ناصر چمنی با اشاره به اینکه حداقل دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی به رقم 4 میلیون و 200 هزار تومان رسیده به آتیه آنلاین گفت: در واقع افزایش حقوق بازنشستگان و توجه به حداقل بگیران در این راستا، سیگنال مثبتی در مسیر توجه تأمین اجتماعی به حداقل بگیران بازنشسته است.

این فعال کارگری افزود: افزایش اینگونه دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی در قالب متناسب سازی در واقع موضوعی بود که در سالهای گذشته جسارت انجام آن در هیچ دوره مدیریتی وجود نداشت و جای تقدیر دارد که مدیرعامل حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی در این مسیر گام برداشته و موفق به عملیاتی کردن آن شد.

وی بیان داشت: اینکه دریافتی حداقل بگیران سازمان تأمین اجتماعی از مبلغ 2.600 هزار تومان در اسفند ماه به 4.200 هزار تومان برسد حتما گام مثبتی در راستای احقاق حقوق حداقل بگیران تأمین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: اکثر مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در قالب حداقل بگیر هستند و باید این نکته را مدنظر داشت که کارگرانی که در حال فعالیت هستند و بازنشستگان در واقع مانند زنجیر به هم متصل هستند و اگر بخشی از این سیستم درست کار نکند در دیگر بخش ها نیز خود را نشان خواهد داد.

چمنی با بیان این نکته که در خصوص اجرای متناسب سازی های حقوق بازنشستگان باید همواره این نکته را مدنظر داشت که حداقل بگیران باید از مزایای این طرح ها بیشتر از افرادی رسته های دیگر برخوردار شوند، ادامه داد: با توجه به اینکه در سیستم قراردادهای موقت کار برخی کارفرمایان حق بیمه نیروی کار را در قالب حداقل دستمزد واریز می کنند، افراد پس از بازنشستگی مطابق سیستم قانونی سازمان تأمین اجتماعی حداقل حقوق را دریافت کرده و در قالب اکثریت حداقل بگیر این سازمان قرار می گیرد و این روند در واقع آغاز حداقل بگیر شدن نیروی کار در زمان بازنشستگی می شود.

وی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته نیروی کاری که در سیستم های تولید فعالیت فعالیت دارند از لحاظ درآمدی و مزایای کاری از افرادی که در سیستم های اداری فعالیت می کنند، دارای شرایط بهتری هستند و این مهم در کشور ما اینگونه نیست و کارگران مولد که در اقتصاد و جهش تولید اثرگذارند، کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

منبع: آتیه آنلاین


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/جسارت-انجام-متناسب-سازی-حقوق-بازنشستگان-پیشتر-وجود-نداشت.bos