شماره: 518149 تاریخ : 1399/05/30-11:05:20

جزئیات نحوه دریافت وام خرید کامیون نو تشریح شد

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جزئیات ثبت نام و دریافت تسهیلات خرید کامیون نو برای نوسازی ناوگان جاده ای را تشریح کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از داریوش امانی درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای گفت: هفته گذشته قرارداد نوسازی 11 هزار کامیون فرسوده، طی 20 ماه آینده و تحویل این تعداد دستگاه به مالکان ناوگان فرسوده به امضا رسید.

وی خاطرنشان کرد: ظرف 3 سال گذشته، 5 هزار دستگاه از 11 هزار کامیون فرسوده، نوسازی شده است و با قراردادی که هفته گذشته امضا کردیم، قرار است 5 هزار دستگاه دیگر نوسازی شود که این قرارداد میان سازمان راهداری، یک شرکت داخلی خودروساز و یکی از بانک های شبه دولتی داخلی منعقد شده است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: در حال حاضر 15 خودروساز ناوگان سنگین در کشور وجود دارد که تعدادی از آنها دولتی و تعدادی نیز خصوصی هستند.

امانی با اشاره به میزان اختصاص سرمایه برای نوسازی ناوگان کامیونی گفت: سرمایه ای که برای ساخت 5 هزار دستگاه کامیون نوسازی و جایگزینی آن با ناوگان فرسوده در هفته گذشته با یک خودروساز داخلی به امضا رسید، 14 هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی بود؛ از سوی دیگر نیاز به تأمین تسهیلات داشت تا برای رانندگان و مالکان کامیون های فرسوده، جذابیت ایجاد شود؛ لذا در حال مذاکره همزمان با خودروسازان و بانک ها بودیم که این مذاکرات به طول انجامید.

وی اضافه کرد: متقاضیان نوسازی ناوگان، باید به سامانه ای که برای این امر آماده سازی شده است مراجعه کنند؛ اولویت نخست با ناوگان بالای 50 سال فعال در جاده هاست و رانندگان باید کارت هوشمند داشته باشند. کامیون های بالای 10 تن نیز در اولویت قرار دارند که با ثبت نام در سامانه، ابتدا اقدام به اسقاط کامیون فرسوده در مرحله اول کرده، در مرحله دوم برای تشکیل پرونده تسهیلات به بانک مراجعه می کنند و در مرحله آخر هم مراجعه به کارخانه سازنده از سوی متقاضی، قرار دارد. کل این فرآیند دو ماه طول می کشد.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در فاز نخست این طرح، 200 دستگاه خودرو ظرف 10 روز آینده به رانندگان تحویل می شود؛ بخشی از مجموعه قطعات لازم برای تولید این کامیون ها وارداتی است اما بخش ساخت اتاق این ناوگان در داخل انجام می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/جزییات-نحوه-دریافت-وام-خرید-کامیون-نو-تشریح-شد.bos