شماره: 518702 تاریخ : 1399/06/11-12:41:18

مدیر امور اعتباری بانک مسکن تشریح کرد

جزییات تفاهم نامه خرید سیمان مورد نیاز راه و شهرسازی

مدیر امور اعتباری بانک مسکن جزییات مربوط به مشارکت این بانک در راستای تامین بخشی از سیمان مورد نیاز برای اجرای پروژه های راه و مسکن وزارت راه و شهرسازی را اعلام کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، محمد حسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن در تشریح این موضوع و در گفت: براساس صورت جلسه ای که در تاریخ 27 شهریور 97 تنظیم شده بود مقرر شد تامین مالی خرید 2 میلیون تن سیمان مورد نیاز پروژه های وزارت راه و شهرسازی توسط بانک مسکن صورت پذیرد که براساس قیمت های روز مربوط به آن زمان نرخ هر تن سیمان حدود یک میلیون ریال تعیین شد.

علمداری افزود: پس از رفع ابهامات و فراهم آمدن مقدمات مورد نیاز، ارائه تضمین نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص ضمانت یا پرداخت اصل و سود مطالبات و معرفی پروژه های حائز شرایط براساس متمم قرارداد مورخ 15 دی ماه سال 98، مقرر شد تسهیلاتی به میزان 2 هزار میلیارد ریال در قالب عقد مرابحه یکساله ( در پایان دوره تقسیط دو ساله) در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تا ابتدای شهریور ماه و مصادف با آغاز هفته دولت مجوز پرداخت 1 میلیارد ریال از اقساط تسهیلات صادر شده است و مطابق قرارداد فیمابین وزارت راه وشهرسازی می تواند تا پایان تابستان سال جاری درخواست قسط سوم را نیز به بانک ارائه کند.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن عقد تفاهم نامه برای پرداخت تسهیلات خرید سیمان مورد نیاز وزارت راه وشهرسازی را در راستای ماموریت های این بانک برای تامین مالی بخش مسکن و ساختمان عنوان کرد.

به گفته علمداری از آنجا که بانک مسکن یک بانک تخصصی در حوزه مسکن و ساختمان است که با وزارت راه و شهرسازی در تامین مالی پروژه های این حوزه همکاری تنگاتنگ، متقابل و نزدیکی دارد قراردادها و تفاهم نامه هایی از این دست در زمان های مختلف بین این بانک و وزارتخانه منعقد می شود.

وی با اشاره به تلاش هایی که در بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد برنامه های مربوط به حوزه مسکن و تامین مالی این بخش صورت می گیرد به خبرنگار هیبنا اعلام کرد: همواره دو چالش اصلی در راستای تامین مالی پروژه ها و سیاست های بخش مسکن پیش روی بانک مسکن قرار داشته است و به رغم آنکه این بانک، بانک تخصصی حوزه مسکن است انتظاراتی مبنی بر عملکرد آن به عنوان بانکی توسعه ای در این بخش نیز وجود دارد.هر چند عملا این بانک نیز منابع خود را با روشی همچون روش سایر بانک های تجاری و با قیمت تمام شده بالا تامین می کند. این در حالی است که تسهیلات پرداختی سایر بانک های تجاری تسهیلاتی کوتاه مدت است و پول در کوتاه مدت به بانک با نرخ های سود بالاتر از تسهیلات پرداختی بانک مسکن در برخی موارد بازمی گردد. اما دوره بازگشت پول پرداخت شده در قالب تسهیلات به بانک مسکن به دلیل بلند مدت بودن دوره بازپرداخت تسهیلات پرداختی از سوی این بانک طولانی است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/جزییات-تفاهم-نامه-خرید-سیمان-مورد-نیاز-راه-و-شهرسازی.bos