شماره: 520419 تاریخ : 1399/07/08-02:37:22

جدیدترین شماره "ماهنامه الکترونیکی تازه های بیمه ایران و جهان" منتشر شد

پنجمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه های بیمه ایران و جهان ویژه شهریور 99 با بهره گیری از تجربیات گذشته و استفاده از قالب و محتوای متفاوت توسط پژوهشکده بیمه انتشار یافت.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، از آنجا که یکی از رسالت های مهم این پژوهشکده بهره گیری از دانش و فناوری های نوین جهانی برای ارتقای صنعت بیمه کشور است، در شماره اخیر ماهنامه تازه های بیمه ایران و جهان تلاش شده با همکاری متخصصین، اندیشمندان، پژوهشگران، دانشگاهیان و مترجمین زبده، موضوعات بدیع، متنوع و خاص حوزه بیمه و ریسک در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.
بنا بر این گزارش در جدیدترین شماره ی این ماهنامه، موضوعات متنوعی نظیر کاهش تاب آوری اقتصاد جهان در سال 2020، مبلغ گزارش های خسارت ناشی از کووید-19، هوش ماشینی در بیمه، کاهش ظرفیت بیمه اتکایی مجدد به دلیل کرونا، مدیریت ریسک مربوط به کسب سود تضمینی در بیمه های عمر و اهمیت داده ها در غلبه بر تعصبات انسانی در مدیریت ریسک مورد بررسی قرار گرفته است.
مقاله علمی "بررسی فرایند طراحی محصولات جدید بیمه ای در هند و ایران" که بخش کوچکی از پژوهش گسترده پژوهشکده بیمه در خصوص صنعت بیمه هند است، معرفی دکتر عباس میرآخور از شخصیت های برجسته علمی کشور در حوزه اقتصاد و مالیه اسلامی و معرفی محصول جدید زگورو در مدیریت ریسک سایبری از دیگر مطالب منتشر شده در این نشریه علمی- تخصصی است.
همچنین در این شماره برای اولین بار بخش تازه های نشر ایجاد و در آن به معرفی دو کتاب در حوزه ارزیابی ریسک و بیمه خودرو پرداخته شده است.
لازم به ذکر است اگرچه کاربرد برخی از مطالبِ ارائه شده در زمان حاضر برای صنعت بیمه کشور مورد سوال است، اما طرح این مباحت با توجه به رسالت این نشریه می تواند ضمن آشنایی کارشناسان صنعت بیمه با موضوعات روز دنیا، سرآغاز نوآوری و خلق اندیشه های نو در این صنعت باشد.
علاقمندان برای دریافت پنجمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه های بیمه ایران و جهان می توانند به آدرس
http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4965/Articles/view/14651/1237 مراجعه نمایند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/جدیدترین-شماره-ماهنامه-الکترونیکی-تازه-های-بیمه-ایران-و-جهان-منتشر-شد.bos