شماره: 351474 تاریخ : 1397/04/06-10:53:15

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و فرهنگی:

ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران هنوز از سوی کمیته میراث جهانی یونسکو رد نشده است

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی با بیان این‌که ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران هنوز از سوی کمیته میراث جهانی یونسکو رد نشده است، گفت: در چهل و دومین نشست کمیته میراث‌جهانی یونسکو که در حال برگزاری است، این درخواست نهایی می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان میراث فرهنگی، فرهاد نظری مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی با اعلام این خبر که موضوع ثبت جهانی جنگل های ارسباران به عنوان میراث جهانی هنوز از به صورت نهایی رد نشده است، از آغاز اجلاس میراث جهانی از امروز تا سه شنبه هفته آینده خبر داد.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: به موضوع ثبت جهانی جنگل های ارسباران برخی ایرادات فنی وارد شده است که با داوری در کمیته میراث جهانی یونسکودرباره آن تصمیم گیری خواهد شد.

نظری اظهار داشت: چهل و دومین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو از روز گذشته آغاز شده تا 13 تیر در منامه پایتخت بحرین ادامه دارد و طی این 10 روز کاری، 30 پرونده تاریخی، طبیعی و ترکیبی ازجمله منظر باستان‌شناسی محور ساسانی فارس (شامل محوطه تاریخی بیشاپور، محوطه تاریخی فیروزآباد و سروستان) و منطقه حفاظت شده (جنگل‌های) ارسباران را برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ثبت-جهانی-جنگل‌های-ارسباران-هنوز-از-سوی-کمیته-میراث-جهانی-یونسکو-رد-نشده-است.bos