شماره: 516384 تاریخ : 1399/04/31-01:27:18

در نخستین مجمع عمومی بانک ها مطرح شد:

ثبت بالاترین نسبت سود به سرمایه در پست بانک

با برگزاری نخستین مجمع عمومی بانک ها در شبکه بانکی، اعلام شد که پست بانک ایران، بالاترین نسبت سود به سرمایه در شبکه بانکی کشور را به ثبت رسانده است.?

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پست بانک ایران با تمرکز بر برنامه محوری با شفافیت اطلاعات مالی و عملیاتی، بهره مندی از سرمایه انسانی در سطوح مختلف سازمانی با تکیه بر مشتریان، به ویژه در مناطق روستایی کشور و استفاده از ظرفیت های بازار کسب وکار فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 98، مسیر سوددهی بانک را طی کرد.

طبق این گزارش، در سال 1397 با بیش از 4 هزار میلیارد ریال زیان صورت های مالی بسته شده بود که در سال 1398 حدود یک هزار میلیارد ریال سود ثبت شد.

یکی از دلایل تغییر مسیر زیان به سودآوری در سال 1398، حرکت در مسیر افزایش درآمد مشاع و غیرمشاع بوده است. در این سال، درآمدهای بانک افزایش یافته است. دلیل کندی رشد در درآمدهای غیرمشاع، حرکت محتاطانه بانک در بخش تعهدات است که با نهادینه کردن برنامه های هدفمند، آموزش حرفه ای و ایجاد مکانیزم های لازم در این عرصه، انتظار این است درآمدهای کارمزدی درسال جاری افزایش قابل توجهی داشته باشد.

در سال 98 هزینه های بانکی با برنامه ریزی و اهداف کمی تعیین شده با رعایت کامل ضوابط و مقررات بانک مرکزی در خصوص سپرده ها هزینه های پست بانک ایران کاهش یافت.

با کاهش هزینه های عملیاتی قیمت تمام شده پول در پست بانک ایران میزان 28 درصد کاهش یافته است.

بالاترین افزایش منابع ارزان قیمت در شبکه بانکی کشور مطابق برنامه ریزی انجام شده و با تکیه بر ظرفیت نیروی انسانی در سطح ستاد مناطق شعب و باجه ها پست بانک ایران رکورد جدیدی از افزایش سپرده های قرض الحسنه جاری رقم زد و کفه ترازو را در سهم منابع ارزان قیمت بانک سنگین تر کرد.

به رغم وجود مشکلات فراوان در حوزه مبادلات بین المللی، پست بانک ایران توانسته است عملیات ارزی خود را ارتقا و درآمدهای ارزی خود را 42 درصد افزایش دهد.

با برنامه ریزی و اهداف کمی تعیین شده تسهیلات اعطایی این بانک میزان 42 درصد رشد داشته که بیشترین رشد مربوط به عقود مبادله ای است و منجر به بهبود پرتفوی اعتبارات بانک ها شده است.

کاهش مطالبات غیر جاری به طوری که روند نسبت مطالبات به تسهیلات پست بانک روند نزولی داشته و با برنامه ریزی انجام شده این نسبت طی یک سال گذشته 37 درصد کاهش داشته و پایین تر از نسبت به شبکه بانکی قرارگرفته است.

پست بانک ایران در حال حاضر سهم 85 درصدی خودپردازها (ATM) و 37 درصدی پایانه های فروشگاهی (POS) شبکه بانکی کشور در روستاها را دارد، که این حرکت به سمت بانکداری الکترونیکی است که منجر به ایجاد بیش از دو میلیون تراکنش روزانه روستایی در سامانه های حضوری و غیرحضوری این بانک شده است.

سهم پست بانک ایران در بازار سرمایه با نماد «وپست» در سال گذشته دارای افزایش قیمت قابل توجه بوده و رشد 270 درصدی قیمت نسبت به ابتدای سال داشته که نشان دهنده بهبود شاخص قیمت در بورس اوراق بهادار در مقایسه با صنف بانکی است.

بر اساس این گزارش، تجربه مدیریتی در پست بانک ایران در سال 1398 حکایت از اعتماد به سرمایه انسانی ثمرات شفافیت مالی و عملیاتی اعتقاد به برنامه محوری حساسیت به رعایت قوانین و مقررات و اسناد بالادستی انجام امور باارزش افزوده و حرکت به سمت تقویت اقتصاد حقیقی و... است و سهامداران بانک در این زمینه با اطمینان حداکثری در پست بانک اعتماد می کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ثبت-بالاترین-نسبت-سود-به-سرمایه-در-پست-بانک.bos