شماره: 311582 تاریخ : 1396/09/28-10:19:33

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران:

تکمیل ظرفیت صنایع کوچک و حل مشکل بازار در اولویت است

شهرکهای صنعتی خصوصی ایجاد می شوند

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تاکید بر حل مشکلات صنایع کوچک گفت : از امروز هدف ما نجات کشورمان در حوزه صنایع کوچک است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صادق نجفی در گردهمایی مدیران عامل شرکت صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه 92 درصد از صنایع کشور صنایع کوچک هستند به تکمیل ظرفیت واحدهایی که با ظرفیت کامل کارنمی کنند و نیز حل مشکل بازار این نوع صنایع تاکید کرد.

وی افزود: می توانیم با برند سازی و برنامه ریزی در این دو موضوع کار کنیم.
نجفی اضافه کرد : خوشبختانه الان در مجموعه وزارت صنعت ، معدن و تجارت و دولت یک هماهنگی و همدلی و یک خواست و امید نسبت به این سازمان به وجود آمده و اگر بخواهیم می توانیم بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور را در حوزه تولید و تجارت و حتی خدمات تامین کنیم به شرطی که بخواهیم.
وی ادامه داد : موقعیت کشور در شرایطی است که کوتاهی مساوی است با هزاران مشکل برای خود و جامعه ولذا باید با هوش استراتژیک و مدیریت جهادی این تلاش باید برای مردم ملموس باید .
معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت اظهار کرد : باید به این سازمان عرق داشته باشیم و تلاش کنیم از نیروهای سازمان مدیرانی برای آینده تربیت کنیم چراکه وقتی پرسنل می بینند که مدیران از بیرون مجموعه انتخاب می شوند قطعا روحیه خدمت نخواهند داشت و البته باید از بهترین ها استفاده شود و باید از توان کارشناسی پرسنل بهترین استفاده به عمل آید .
وی یاد آور شد : برای موفقیت بیشترباید هم مسوولین و هم مردم را هم با خودمان همراه کنیم و این همراهی نیازمند انتقال هدف و استراتژی به تولید کنندگان ، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان است.
نجفی تاکید کرد : حوزه رسانه ای وظیفه بزرگی دارد که بتوانیم اهداف و برنامه ها را به مردم انتقال دهیم اگر می خواهیم موضوع اشتغال و معیشت حل شود یکی از راهکارها این است که این کارها را با مشارکت انجام دهیم و در این زمینه باید تلاش مضاعف انجام شود.

تلاش برای جلب بودجه پایدار در سازمان

وی یادآور شد : برنامه های متعددی در بودجه 97 هست و کارهای خوبی انجام می دهیم رایزنی می کنیم که از بودجه پایداری در سازمان برخوردار شویم.
نجفی گفت : امکانات زیادی درکشور از جمله امکانات مناطق محروم و صندوق توسعه و ... هست و قطعا در بودجه 97 خواهید دید که نسبت به سالهای گذشته وضعیت فرق می کند در حالی که این سازمان همیشه به عنوان یک سازمان ستاره دار و در لیست واگذاریها بوده است.
وی تصریح کرد : هر جا احساس می کنیم نیاز به مقررات و قانون و آیین نامه دارد باید روان سازی صورت بگیرد و وضعیت فضای کسب و کار در کشور خوب نیست باید این فضا را آسان کنیم
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به نهایی شدن ایجاد شهرکهای بخش خصوصی افزود : بخش خصوصی باید سرمایه گذاری کند و ما نیز در کنار آن کمک کنیم.
وی تصریح کرد : آینده خوبی در حوزه آب و خاک نداریم و در شرایط بحران آبی در بعضی مناطق قرار داریم و باید در این زمینه به دنبال راهکار ، جایگزین ها و برنامه ریزی باشیم.
نجفی با تاکید برموضوع بهره وری و آموزش تصریح کرد : هر چقدر بتوانیم کارها را به صورت علمی تر انجام دهیم مطمئنا این برای نظام و نیز سازمان صرفه جویی به دنبال دارد و هر چه هزینه های تمام شده پایین بیاید سازمان بیشتر بهره مند خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تکمیل-ظرفیت-صنایع-کوچک-و-حل-مشکل-بازار-در-اولویت-است.bos