شماره: 522505 تاریخ : 1399/08/22-12:20:04

دبیر ستاد رفع موانع تولید:

تولیدکنندگان زیر فشار افزایش نامتعارف نرخ ارز قرار دارند

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در یکصدمین جلسه این ستاد با اشاره به فشار نامتعارف نوسانات ارزی بر تولیدکنندگان، بر ضرورت همکاری بانک ها با واحدهای تولیدی تاکید کرد.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازوزارت صنعت، معدن و تجارت، میثم زالی افزود: در این جلسه در خصوص آخرین وضعیت واحدهای راکد در شهرک های صنعتی و چگونگی فعال سازی مجدد این واحدها و همچنین نحوه تعیین تکلیف بدهی ارزی واحدهای تولیدی با توجه به جهش های نامتعارف نرخ ارز بحث و تبادل نظر شد.

وی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که برخی از دستگاه های دولتی به تکالیف خود مندرج در قانون رفع موانع تولید و برنامه ششم عمل نکرده اند و این موضوع منجر شده است تا امروز تولیدکنندگان تسهیلات گیرنده از منابع ارزی با مشکلات و مخاطرات جدی مواجه شوند و این دور از انصاف است که فشار ناشی از افزایش و جهش نامتعارف نرخ ارز صرفاً بر تولیدکنندگان تحمیل شود.

زالی تصریح کرد: با توجه به مصوبه ستاد در خصوص خودداری بانک ها از هر گونه اقدام حقوقی و اجرایی علیه واحدهای مشمول از کلیه بانک ها و دستگاه های نظارتی درخواست می کنم که تا تعیین تکلیف نهایی این موضوع در مراجع ذیربط، اقدامات خود را متوقف کرده تا از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال واحدهای صنعتی پیشگیری کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تولیدکنندگان-زیر-فشار-افزایش-نامتعارف-نرخ-ارز-قرار-دارند.bos