شماره: 522948 تاریخ : 1399/09/09-02:24:08

تولید پتروشیمی نوری به 108 درصد ظرفیت اسمی رسید

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری، شیوع ویروس کرونا را بر تولید محصولات این شرکت بی تأثیر دانست و گفت: این مجتمع در هشت ماه امسال، هشت درصد بیشتر از ظرفیت اسمی و 15 درصد بالاتر از برنامه تولید داشته است.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از شانا، تقی صانعی امروز (یکشنبه، نهم آذرماه) در نشست خبری از طریق ویدیوکنفرانس، با اعلام خبر تصویب افزایش سرمایه این شرکت از 3 هزار میلیارد ریال به 9 هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته اظهار کرد: نوری در هشت ماه سال 99، هشت درصد بالاتر از ظرفیت اسمی و 15 درصد بیشتر از برنامه پیش بینی شده تولید داشته است.

وی با اشاره به اینکه این افزایش سرمایه صرف تأمین مالی بخشی از پروژه هنگام خواهد شد، افزود: واحد آمونیاک پروژه هنگام سال 1400 و واحد اوره آن سال 1401 راه اندازی می شود و به دلیل موقعیت مکانی پروژه هنگام در کنار اسلکه، قیمت تمام شده صادرات محصولات این واحد به طور نسبی کمتر از واحدهای دیگر خواهد بود و حاشیه سود مطلوبی برای نوری خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر افزایش نرخ خوراک در سال های آینده ادامه داد: نرخ خوراک تابعی از قیمت جهانی نفت است و قیمت محصولات و قیمت خوراک متناسب با هم است و به بازار نفت در آینده بستگی دارد.

صانعی درباره پروژه به صفر رساندن سوزاندن گازهای مشعل پتروشیمی نوری گفت: خوشبختانه مناقصه این پروژه برگزار و برنده مشخص شده است، در دو هفته آینده این پروژه آغاز می شود و طی 26 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی، ظرفیت تولید پتروشیمی نوری را حدود 4.5 میلیون تن دانست و تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی 60 درصد محصولات این مجتمع صادراتی بوده است و در سال 99 نیز به دلیل افزایش مصرف داخل حدود 55 درصد محصولات صادر شده است. اولویت پوشش نیاز داخل و پس از آن صادرات مازاد محصولات است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری درباره تأثیر شیوع ویروس کرونا بر عملکرد مجتمع افزود: این شرکت به تبعیت از قوانین منطقه، همه پروتکل های بهداشتی را اجرا می کند و کرونا تأثیری بر تولید این شرکت نداشته است.

صانعی به بررسی چند پروژه توسعه ای جدید در واحد پژوهش و فناوری پتروشیمی نوری اشاره کرد و گفت: در صورت اقتصادی بودن این پروژه ها اعلام خواهند شد.

وی در توضیح دلیل کاهش هزینه های فروش شرکت پتروشیمی نوری اظهار کرد: افزایش حجم صادرات و به دنبال آن کاهش هزینه حمل و مدیریت شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس سبب کاهش هزینه های این شرکت شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تولید-پتروشیمی-نوری-به-108-درصد-ظرفیت-اسمی-رسید.bos