شماره: 349079 تاریخ : 1397/02/29-10:29:07

مدیرعامل بهمن موتور خبر داد:

توقف تولید مزدا 3 همزمان با اجرای استانداردهای جدید

همزمان با اجرایی شدن استانداردهای هشتاد و پنج گانه، خط تولید مزدا 3 به دلیل افزایش هزینه ها با هدف پاس کردن این استانداردها، متوقف خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فاز دوم اجرای استانداردهای هشتاد و پنج گانه که از اول تیرماه وارد فاز اجرایی می شود، خودروسازان را به تکاپو واداشته تا در صورتی که خودرویی قادر به  پاس کردن استانداردهای جدید نباشد با خودروی دیگر جایگزین و یا نسبت به ارتقای استانداردهای آن اقدام شود. بر این اساس بسیاری از خودروهایی که هم اکنون در خطوط تولید خودروسازان قرار دارند ناگزیر به توقف تولید هستند اما در عین حال خودروسازان به این موضوع توجه دارند که در صورت افزایش هزینه ها با هدف استانداردسازی، بهترین راهکار، توقف تولید خواهد بود.

حمیدرضا داودزاده، مدیرعامل بهمن موتور با تاکید بر این که همزمان با اجرای فاز دوم استانداردهای هشتاد و پنج گانه ناگزیر به توقف خط تولید مزدا 3 هستیم، گفت: این خودرو قادر به پاس کردن استانداردهای جدید نیست بنابراین تولید آن تنها تا پایان سال ادامه خواهد داشت. 
وی با تاکید بر این که به طور قطع با اجرای استانداردهای جدید هزینه ها افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: با اجرایی شدن این استانداردها بسیاری از خودروها توان تولید نخواهند داشت بر این اساس در حال برنامه ریزی با هدف کنترل این شرایط هستیم و در این شرایط تولید خودروهایی که قادر به پاس کردن استانداردهای جدید نباشند را متوقف خواهیم کرد که برنامه ریزی برای توقف تولید مزدا 3 انجام شده است.
مدیرعامل بهمن موتور افزود: خودروهای جدید گروه بهمن همچون هاوال H6  نیز مشکلی به لحاظ اجرای استانداردهای هشتاد و پنج گانه ندارد اما هاوال H2 نیاز به اضافه کردن مواردی جهت رعایت این استانداردها است.
داودزاده ادامه داد: در حال حاضر استاندارد سنسور عابر پیاده در H6 وجود دارد اما این استاندارد در هاوال H2 نیست و در حال آماده سازی برای رعایت استانداردهای جدید در این خودرو هستیم.

 

 


منبع: عصر خودرو


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/توقف-تولید-مزدا-3-همزمان-با-اجرای-استانداردهای-جدید.bos