شماره: 6570 تاریخ : 1391/07/17-01:10:11

توسعه صادرات 4.5میلیارد ریال به 3طرح دانش بنیان پرداخت می کند

در اولین جلسه کمیته اعتباری مشترک بانک توسعه صادرات و صندوق شریف با پرداخت سه فقره تسهیلات به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون ریال به سه شرکت دانش بنیان موافقت گردید.

 


 

 

به گزارش بانک و صنعت به نقل از  روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات و فناوری شریف، ضمن اعلام این مطلب افزود: این تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و به مدت شش ماه تا یکسال به سه شرکت دانش بنیان با موضوعات تولید نانوکامپوزیتهای پلیمری، تعمیر توربین های کوچک و تولید شبیه سازهای آموزشی اعطا می شود.

مهندس مهرداد امانی در خصوص فرایند اعطای این تسهیلات گفت: درخواست‌ها ابتدا باید به صندوق شریف ارسال شده و مراحل ارزیابی را بگذرانند. پس از تایید مالی و اقتصادی طرح‌ها از سوی صندوق، طرح‌ها به کمیته اعتباری مشترک بانک و صندوق معرفی شده و تصمیم گیری نهایی در خصوص پرداخت تسهیلات صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به محدویت شرکت‌های نوپا در تامین وثائق ملکی، مذاکراتی با بانک انجام شده است که با موافقت کمیته اعتباری بانک برای شرکتهای دانش بنیان خوش حساب وثائق سبک‌تری در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات و فناوری شریف در پایان تاکید کرد تسهیلات خط اعتباری صرفا به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده شده و در صورت صادراتی بودن محصولات این شرکت‌ها، نرخ سود این تسهیلات کاهش  قابل توجهی خواهد یافت


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/توسعه-صادرات-45میلیارد-ریال-به-3طرح-دانش-بنیان-پرداخت-می-کند.bos