شماره: 312195 تاریخ : 1396/10/04-11:30:52

مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی:

توسعه خدمات غیرحضوری در سازمان ها اجتناب ناپذیر است

بدنبال اجرای دو فاز عملیاتی استقرار سامانه نرم افزاری تحت وب ارائه خدمات وتعهدات در شعبه تامین اجتماعی شهرصنعتی رشت ، مدیران کل نظارت و ارزشیابی امور استانها و دفتر راهبری سیستمهای سازمان تامین اجتماعی از این طرح بازدید کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ این طرح نرم افزاری که به ابتکاراداره کل استان گیلان وبا همت کارشناسان متخصص و نیروهای بومی عملیاتی شده بصورت مستقل ومنحصر به فرد با دامنه ای فراتر از خدمات غیرحضوری سازمان در سراسر کشور، طراحی وبرای اولین بار موفق به اخذ مجوز فعالیت از دفترراهبری سیستمها شده است .

پس از بازدید مدیران و کارشناسان ستادی سازمان تامین اجتماعی از واحدهای مختلف و دیدار با همکاران این شعبه، در یک نشست تخصصی فرایند اجرایی برنامه نویسی و پروتال نرم افزاری توسط کارشناسان فن آوری استان گیلان تشریح شد .
مدیرکل دفتر راهبری سیستمهای سازمان تامین اجتماعی در نشست کارشناسی در بین همکاران استان ضمن تشکر ازاجرای این طرح ، آن را اقدامی ارزشمند برشمرد و اذعان داشت :مردم از ما انتظار دارند تا خدمات خوبی را دریافت کنند و تکریم ارباب رجوع بعنوان دستاورد اصلی کار در واقع ارائه شیوه ای مطمئن وضرورتی برای آینده است .
مهندس علی معیری افزود :  این راهکار یک باید  اجتناب ناپذیر است که سازمان تامین اجتماعی می بایست در آن گام نهد .
استفاده ازالگوهای گزارش گیری وارسال همزمان پیامک بمنظور اطلاع رسانی به بیمه شده بابت روند پیشرفت امور درهر مرحله و شناسایی نیازمندی ها ومجوزهای لازم از دیگرموضوعات مطروحه توسط مدیرکل دفتر راهبری سیستمهای سازمان تامین اجتماعی در این جلسه بود .
مدیرکل دفتر نظارت وارزشیابی امور استانهای سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه ، با اشاره به عظمت واهمیت این طرح اظهار داشت : درمقابل این اقدام وحرکتی که بعنوان یک دستاورد مهم شاهد بودیم شایسته می بینم که تحسین کنیم .
مهندس علی اکبر ربیع زاده افزود : این راه ، راهی درست است که باید چارچوبهای قانونی در آن رعایت شود و با تمام وجود از آن حمایت می کنیم .
وی با تحلیل برخی منوهای سامانه نرم افزاری ، خواستار ارائه گزارشهای آماری وپروسه های زمانی اجرای هرتعهد از طریق مقایسه زمانی با شرایط عادی شد و افزود : باید امور بهبودیافته دقیقاً مشخص شده وتاثیرات کاهش قیمت تمام شده هرخدمت برای سازمان ومخاطب محاسبه شود.
مدیرکل دفتر نظارت وارزشیابی امور استانهای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بی تردید کاهش حجم مراجعات بیمه شدگان ، از فشارهای کاری بر همکاران می کاهد، گفت : این امر ثمرات مثبت برای کارکنان خواهد داشت و باعث افزایش رضایتمندی می شود که باید میزان آن ارزیابی شود .
انجام نظرسنجی و آسیب شناسی همه جانبه وبررسی قابلیت امکان تعمیم وتسری درشعب بزرگ و یا حتی کشور و برآورد هزینه فایده پروژه وگزارش هزینه های قراردادهای مربوطه دراین طرح ومحدودیت های موجود از دیگر نکات ضروری مطروحه در سخنان مهندس ربیع زاده بود .
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در این جلسه اظهار داشت : با وجود افزایش روزافزون فرایندهای کاری و ماموریتهای واگذار شده ، در سالهای اخیر شاهد رشد امکانات و نیروها به میزان متناسب نبوده ایم از این رو احساس کردیم ما نیز در کنار مدیران ارشد سازمانی همسو با اهداف باید نقش آفرینی کنیم.
جمیل حق پرست با بیان اینکه همگان بر این باوریم که تنها راه برون رفت ازحجم بالای مراجعات و پاسخگویی مناسب به مخاطبین ، استفاده از خدمات الکترونیکی است، افزود : با تکیه بر این نگاه ورویکرد ، با ارائه طرح استقرارسامانه نرم افزاری توسعه تعهدات و خدمات دربستر وب با مشارکت متخصصین دانشگاهی و بهره گیری ازتوانایی های نیروهای فنی در حوزه انفورماتیک استان ، با حمایت مدیران سازمان ، اخذ مجوز اولیه انجام و دردستور کار قرار گرفت .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با توضیح اینکه عملیات اجرایی و طراحی در دو فاز انجام پذیرفته ودر گام بعدی توسعه آن در قالب پرونده های الکترونیک وتعمیم قابلیت مذکور بصورت یک اپ برروی گوشی های همراه را دنبال می کنیم، افزود : درکناراین سامانه نرم افزاری ، توجه به چیدمان و آراستگی محیطی وفضای فیزیکی شعبه را نبز بعنوان یک واحد ویژه دنبال کردیم.
حق پرست با اشاره به وجود 17 هزار بیمه شده اصلی و افزون بر 2600 مستمری بگیردر محدوده عمل شعبه شهر صنعتی رشت ، دربیان دلایل انتخاب این مجموعه جهت اجرای این پروژه اظهار داشت : شهرصنعتی رشت کانون تمرکز شرکتهای بزرگ وکارفرمایان است و درواقع بمنزله عصاره و نبض صنعت وتولید گیلان قلمداد می شود.
وی با اشاره به کاهش قریب به 20 هزار مراجعه بدنبال اجرای فاز اول این طرح اظهار امیدواری کرد تا با عملیاتی شدن فاز دوم ، ماهانه تعداد یکهزار مراجعه کاهش دیگر در این حوزه داشته باشیم .
دکتر محمد حسین شهدی نژاد، مدیردرمان تامین اجتماعی گیلان نیز در این جلسه ، با اشاره به برخی اقدامات وطرحهای صورت گرفته در حوزه درمان استان ، تعامل وارتباط تنگاتنگ بخشهای بیمه ای و درمانی در گیلان را برجسته ومتمایز برشمرد  .
در ادامه این برنامه ، مدیران و کارشناسان شرکت کننده در این جلسه، از شعبه تامین اجتماعی سه رشت بازدید کردند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/توسعه-خدمات-غیرحضوری-در-سازمان-ها-اجتناب-ناپذیر-است.bos