شماره: 514280 تاریخ : 1399/03/22-03:31:36

معاون امور صنایع وزارت صمت در اصفهان اعلام کرد:

توسعه 60درصدی عمق ساخت داخل درصنعت لوازم خانگی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح 5 طرح بزرگ صنعتی و معدنی که با دستور رییس جمهور به بهره برداری رسید، از توسعه 60 درصدی تعمیق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی در کشور خبر داد و گفت: تولید ماشین لباس شویی با رشد 152درصدی از میزان 48هزار دستگاه در سال 98به 121هزار دستگاه در سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی با مرور بر روند تولید صنعت لوازم خانگی در سال 98توضیح داد: به رغم محدودیت های ایجاد شده، تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده و این اتفاق با رشد 10 درصدی درصنعت لوازم خانگی درسال 98 در مقایسه با 97 قابل مشاهده است.

وی افزود: تولید صنعت لوازم در شرایطی افزایشی بود که در سال 98_97 دو کمپانی بین المللی میزان تولید خود را کاهش داده و تولیدکنندگان داخلی در این صنعت با تلاش مضاعف توانستند سهم 80درصدی بازار این دوکمپانی را پوشش دهند و امروز با تلاش برندهای ملی نه تنها تولید کاهش نیافته بلکه شاهد رشد تولید در پایان سال98 بوده اییم.

معاون امور صنایع وزارت صمت به رشد 33 درصدی تولید ماشین لباس شویی در سال 98 در مقایسه با سال 97اشاره و اضافه کرد: در حوزه تولید لوازم خانگی کوچک، یخچال و تلویزیون نیز روند تولید افزایشی بوده و به ترتیب شاهد رشد12،12 و 3 درصدی در این صنایع هستیم.

صادقی نیارکی وضعیت تولید صنعت لوازم خانگی در دو ماهه سال 99 را افزایشی توصیف کرد و گفت: به رغم مشکلاتی که در سال جدید صنایع مختلف با آن دست به گریبان بودند، خوشبختانه در صنعت لوازم خانگی افزایش تولید تداوم یافته است.

وی اعلام کرد: تولید ماشین لباس شویی با رشد 152 درصدی به بیش از 121 هزار دستگاه افزایش یافته و تولید تلویزیون نیز از 73 هزار دستگاه به 110 هزار دستگاه رسیده و افزایش 49 درصدی را رقم زده است.

صادقی نیارکی همچنین اشاره ای به توسعه ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی با تکیه بر توان فنی مهندسی متخصصان کشورمان داشت و افزود: توسعه عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی حداقل به 60 درصد می رسد، میزان عمق ساخت داخل در لوازم خانگی کوچک 70 درصد و در تولید کولر آبی ساخت داخل به 100 درصد رسیده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: امروز نیز به همت صنعتگران داخلی با این افتتاح طرح صنعتی تولید یخچال فریزر 300 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی گفت: این واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری 86 میلیارد تومانی با دستور رییس جمهور محترم به بهره برداری رسید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/توسعه-60درصدی-عمق-ساخت-داخل-درصنعت-لوازم-خانگی.bos