شماره: 348374 تاریخ : 1397/02/17-04:14:02

توزیع یک میلیون و 800هزار لیتر بنزین به صورت سیار

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم اکنون خودرویی که برای سوخت‌رسانی ارائه شده از نظر ما قابل تردد در سطح شهرتهران نبود؛ بنابراین یک خودرو بهتر سفارش داده شده که تا پایان اردیبهشت ماه ساخته می‌شود و در صورت رضایت، ساخت و عرضه آن گسترش می یابد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، محمدرضا موسوی خواه مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درحاشیه  دومین روزازبیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد ایجاد رقابت در میان سوخت‌رسان‌های سیار و ورود چند شرکت به این کسب‌وکار، گفت: فضا برای حضور سرمایه‌گذاران باز است. هم اکنون خودرویی که برای سوخت‌رسانی ارائه شده از نظر ما قابل تردد در سطح شهرتهران نبود؛ بنابراین یک خودرو بهتر سفارش داده شده که تا پایان اردیبهشت ماه ساخته می‌شود و در صورت رضایت، ساخت و عرضه آن گسترش می یابد.

موسوی خواه با تاکید بر این‌که اقدام‌های شرکت ملی پخش کاملا شفاف است و هیچ رانتی در این شرکت وجود ندارد، در پاسخ به این پرسش و درباره دستگاه‌های سوخت‌رسانی سیار اظهار کرد: با 51 دستگاهی که اکنون فعال هستند، پاسخگوی نیاز شهروندان هستیم.

وی، در پاسخ به این سوال که آیا جایگاه‌داران برای نقل و انتقالات مالی با مشکلاتی مواجه هستند، با اشاره به این‌که هیچ جایگاهی به دلیل مشکلات مالی و نقل و انتقالات بانکی تعطیل نشده است، درباره سامانه شاپرک گفت: تمامی جایگاه‌هایی که روزانه حتی یک مرتبه خرید سوخت انجام می‌دهند، بدون هیچ مشکلی با سامانه شاپرک کار می‌کنند، اما در برخی کلانشهرها برای تعدادی از جایگاه‌هایی که خریدهای کلان و مداوم دارند، مکاتباتی با بانک مرکزی انجام داده‌ایم تا زمان 24 ساعته این جایگاه‌ها را افزایش دهند، البته هنوز پاسخی به مکاتبه ما داده نشده است.

از سرمایه گذاران خارجی و به ویژه داخلی دعوت می کنیم تا در پروژه های طرح کهاب در جایگاه سوخت و انبارهای پخش شرکت کنند.

وی در تشریح اجرای پروژه های سال 97 شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در طرح کهاب که برای صرفه جویی اقتصادی در مصرف سوخت و با هدف زیست محیطی پایه گذاری شده است هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین و تبدیل آن به بنزین موتور  مد نظر است، تا کنون بیش از 3400 جایگاه عرضه بنزین به این طرح مجهز شده اند  که جایگاه آزادی نمونه بارز  تجهیز کامل به طرح کهاب است.

موسوی خواه با تاکید بر اینکه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی  از تمام سرمایه گذاران داخلی استقبال می کند، گفت: طرح کهاب برای انبارها نیز در حال انجام است. دراین راستا تجهیز انبار منطقه اصفهان در سال گذشته با هزینه ای برابر با 13میلیارد تومان پیش بینی شده بود که البته به خاطر مشکلاتی در بخش پمپ ها و نیاز به هزینه ای معادل 300 هزار یورو، این طرح به تعویق افتاد که در نهایت خوشبختانه پمپ ها توسط متخصصان داخلی با هزینه ای کمتر از 50 میلیون تومان ساخته و انبار اصفهان مجهز به کهاب شد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران همچنین به حذف دخالت نفر در تعیین مسیرهای مواصلاتی، کرایه حمل ومسافت ها با استفاده سیستم های هوشمند اشاره کرد و گفت: سالیانه هزینه ای برابر با 150 میلیارد تومان کرایه حمل داشتیم که با این طرح، هزینه های ناشی از روش قدیمی صرفه جویی می شود.

موسوی خواه به حذف 240 مرکز صدور چک با ایجاد سیستم های هوشمند خبر داد و گفت: این روند تاثیر بسزایی در سلامت اداری شرکت ملی پخش دارد.

وی کنترل سیستمی بدون دخالت فرد در انبارها را نیز یکی دیگر از طرح های شرکت ملی پخش عنوان کرد و گفت: در این طرح ورود و صدور تمام محمولات انبارها سیستماتیک خواهد شد. در این راستا انبار ماهشهر از اول سال به صورت غیر رسمی مجهز به طرح شده و در بندرعباس نیز به زودی عملیاتی می شود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از اجرای نهایی طرح تحت وب در آینده نزدیک خبر داد.

موسوی خواه به پیگیری اجرای سیستم های کنترل سرعت و مسیر و یا جی پی اس در کلیه خودروهای گاز سوز اشاره کرد و گفت: از 830 هزار جی پی اس 330 هزار برون شهری و مابقی درون شهری است که در بخش برون شهری از طریق جداول قواعدی طرح در حال اجراست و امیدواریم به زودی در داخل شهر نیز عملیاتی شود.پیش بینی می شود این طرح در اواخر سال جاری یا ابتدای سال آینده نهایی شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از ابتدای خرداد و تیرماه به خودروهای دیزلی که از سال 96 به بعد شماره‌گذاری شده و مجهز به سیستم‌های جدید هستند، نفت گاز یورو 4 تخصیص داده می‌شود.

وی افزود: 200 جایگاه به‌زودی وارد این طرح شده و در جاده‌های مواصلاتی کشور نفت گاز یورو 4 را در اختیار خودروهای جدید دیزلی قرار خواهند داد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی توسعه جایگاه‌ها را از مهم‌ترین اهداف این شرکت در سال 97 اعلام کرد و گفت: توسعه 150 جایگاه از جمله برنامه‌های شرکت ملی پخش در سال 97 است که 75 جایگاه از سوی بخش خصوصی اجرایی می‌شود، همچنین 25 جایگاه کوچک مقیاس نیز راه‌اندازی می‌شود.

 

محمد رضا تاکایدی

 

محمد رضا تاکایدی

 

محمد رضا تاکایدی

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/توزیع-یک-میلیون-و-800هزار-لیتر-بنزین-به-صورت-سیار.bos