شماره: 338547 تاریخ : 1397/02/15-11:01:40

ملکی:

تورم 12درصدی در واحدهای تولید طبیعی است

رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت تورم 12 درصدی در واحدهای تولیدی طبیعی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ولی ملکی با اشاره به اینکه تورم تولید واحدهای صنعتی به 21.3 درصد رسیده است، بیان داشت: افزایش تورم در واحدهای تولیدی امری بدیهی است، وقتی شاهد افزایش حداقل 20 درصد نرخ ارز هستیم این افزایش خود را در تولید و قیمت تمام شده نشان می دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم در واحد های تولیدی در تمام صنایع خود را نشان داده است، ادامه داد: تمام واحدهای اقتصادی مانند ظروف مرتبط هستند بنابراین اگر در یک بخش شاهد فشار باشیم این فشار به تمام بخش های دیگر نیز منتقل می شود و در سطح جامعه شاهد آن خواهیم بود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار در مواد اولیه، فولاد، پتروشیمی و خودرو سازی اثرگذار بوده است، بیان داشت: افزایش قیمت دلار بر افزایش حقوق و دستمزد و گرانی حامل های انرژی نیز اثرگذار بوده است بنابراین طبیعی است که تورم در واحدهای تولیدی تا 12 درصد هم بالا برود.

وی با تاکید بر حمایت از تولید ملی، گفت: هفته گذشته مقام معظم رهبری از نمایشگاه تولید ملی بازدید داشتند و دراین بازدید مشخص شد قاچاق کالا کمر تولید را شکسته است و با وجود دارا بودن کالاهای با کیفیت داخلی اما نمی توان در عرضه و فروش آنها موفق عمل کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تاثیر افزایش تورم بر حمایت از تولید ملی اشاره کرد و اظهار داشت: برای حمایت از کالای ایرانی باید به خود متکی باشیم و یکدیگر را تقویت کنیم  وقتی کالای ایرانی را نخریم افزایش بیکاری و ناهنجاری را رقم می زنیم، بنابراین باید از دو فرهنگ غلط مصرفی بودن و وادادگی و خودباختگی در مقابل کالاهای خارجی فاصله بگیریم.

وی تاکید کرد: ایران وضعیت اقتصادی بدی ندارد اما در این باره به شیوه غلطی تبلیغ می شود و این رویه عامل پیشرفت کشور نمی شود.

  


منبع: خانه ملت

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تورم-12درصدی-در-واحدهای-تولید-طبیعی-است.bos