شماره: 516855 تاریخ : 1399/05/07-04:56:43

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

توجه به مخاطرات جوی و زیست محیطی در شهرک های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با سازمان هواشناسی توجه به مخاطرات جوی و زیست محیطی در شهرک های صنعتی در دستور کار است.

به گزارش بانک و صنعت، محسن صالحی نیا در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان هواشناسی کشور و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به عنوان یک شرکت مادر تخصصی بیش از 850 شهرک و ناحیه صنعتی درحال بهره برداری دارد که حدود 46 هزار واحد تولیدی در آن ها مستقر شده و فعالیت های خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: بیش از 35 هزار واحد صنعتی دیگر نیز در مناطق مختلف کشور درحال ساخت و ساز، تکمیل بنا و نصب تجهیزات و ماشین آلات تولید هستند.

صالحی نیا با اشاره به پیشینه استفاده سازمان متبوع خود از مطالعات و داده های سازمان هواشناسی اضافه کرد: استمرار و به روز رسانی داده ها ضروری است و اطلاعات و پژوهش های هواشناسی در مطالعات کاربردی ما برای استقرار واحد ها و استفاده از ظرفیت انرژی های خورشیدی و بادی و همچنین شناسایی نقاط سیل خیز مهم است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان این که مطالعه و توجه به مسائلی مانند مخاطرات جوی و زیست محیطی در استمرار روند حرکتی و گریز از مخاطرات در شهرک های صنعتی نقش خوبی دارد، ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه در بخش مذکور بسیار مفید و اثربخش باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/توجه-به-مخاطرات-جوی-و-زیست-محیطی-در-شهرک-های-صنعتی.bos