شماره: 518270 تاریخ : 1399/06/03-10:03:01

به منظور حفظ آرامش بازار؛

تمرکز بازرسی های بازار بر 8 کالای اولویت دار/ماسک، مرغ و تایر در الویت

تمرکز بازرسی ها در هفته منتهی به 5 شهریور، بر اقلامی از جمله ماسک، مرغ زنده و گوشت مرغ، تایر سبک و سنگین، محصولات فولادی، سیمان و گچ است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از بنا بر اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، به منظور حفظ آرامش بازار و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی برخی افراد سودجو، در هفته منتهی به 5 شهریور، تمرکز بازرسی ها بر اقلامی از جمله ماسک، مرغ زنده و گوشت مرغ، تایر سبک و سنگین، محصولات فولادی، سیمان و گچ است.

در هفته جاری، انواع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، مرغ زنده و گوشت مرغ، تایر سبک و سنگین، محصولات فولادی شامل تیرآهن، میلگرد و ورق و سیمان خاکستری و سفید و همچنین گچ در اولویت نظارت و بازرسی قرار گرفته اند.

این گزارش حاکی است؛ مطابق دستور العمل ابلاغ شده این سازمان، سازمان های صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف موظف شدند، ضمن برنامه ریزی مناسب و انجام بازرسی های موردی و مستمر برنامه ریزی شده و جامع، ااقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر کالاهای فوق به ویژه انبارها و مراکز نگهداری کالا متمرکز کنند.

بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه ها و نهادها در قالب انجام گشت های مشترک بازرسی با همکاری تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف، بمنظور کنترل و رصد بازار با اولویت این اقلام و همچنین برخورد مؤثر با تخلفات احرازی نظیر گرانفروشی، امتناع از عرضه، احتکار، اختفاء، اعلام نکردن موجودی و رعایت قیمت مصوب از دیگر اقدامات نظارتی در این زمینه است که در بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی مورد تأکید قرار گرفته است.

مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی، مراتب را از طریق تلفن 124 به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در سرتاسر کشور اعلام و مطمئن باشند با متخلفان برخورد قاطع و قانونی انجام خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تمرکز-بازرسی-های-بازار-بر-8-کالای-اولویت-دار-ماسک-مرغ-و-تایر-در-الویت.bos