شماره: 6594 تاریخ : 1391/07/20-10:49:26

تلاش وزارت نفت برای برون رفت از تحریم ها

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: وزارت نفت برای برون رفت از محدودیت ها و واکنش به تحریم ها تلاش مناسب و منطقی دارد.

 

 نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در حاشیه نشست مشترک اعضای این کمیسیون با مسئولان وزارت نفت به خبرنگار شانا گفت: در اولین نشست مشترک کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم به میزبانی وزارت نفت، گزارشی از سوی وزیر نفت درباره شرایط کنونی صنعت نفت کشور ارائه شد.

غلامرضا تاجگردون با اشاره به تدابیر صنعت نفت برای رویارویی با تحریم ها گفت: خوشبختانه وزارت نفت در شرایط کنونی تلاش مناسب و منطقی برای برون رفت از محدودیت های تحریم  دارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به ابعاد مختلف تحریم اشاره کرد و گفت: واکنش صنعت نفت به تحریم ها سریع و منطقی بود؛ از این رو اهداف اساسی تحریم کنندگان محقق نشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: همکاری کمیسیون برنامه و بودجه با وزارت نفت برنامه های صنعت نفت را شتاب می دهد. 

وی به طرح های توسعه ای در صنعت نفت، میدان های مشترک و پروژه های بلند مدت اشاره کرد و افزود: نشست های مشترک کمیسیون برنامه و بودجه با مسئولان وزارت نفت تا قبل از تدوین بودجه سال 92 ادامه می یابد.

نماینده مردم در مجلس به این پرسش که آیا سهم 14 و نیم درصدی وزارت نفت از محل درآمد صادرات نفت برای توسعه این صنعت می تواند افزایش یابد؟ پاسخ داد: به یقین سهم 14 و نیم درصد همه نیازهای صنعت نفت را به ویژه در فعالیت های توسعه ای و سرمایه گذاری بر طرف نمی کند

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تلاش-وزارت-نفت-برای-برون-رفت-از-تحریم-ها.bos