شماره: 446054 تاریخ : 1397/10/25-04:10:15

با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران؛

تفاهم نامه همکار ی بین اداره کل استاندارد تهران و اتاق بازرگانی امضا شد

اداره کل استاندارد استان تهران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تفاهم نامه ای با هدف ایجاد بستری مناسب برای هموار کردن مسیر رشد، توسعه کیفیت، استانداردسازی و نهادینه کردن حمایت از فعالان اقتصادی در حوزه استاندارد و کیفیت، امضا کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران، این تفاهم نامه امروز با حضور روسای سازمان ملی استاندارد ایران و اتاق بازرگانی تهران توسط محمودرضا طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران و بهمن عشقی، دبیرکل اتاق بازرگانی تهران به امضا رسید.

همکاری در زمینه حمایت از تولید، صادرات، واردات و توزیع کالا و خدمات، همکاری در زمینه انجام پژوهش و تدوین استانداردهای مربوط به محصولات از طریق تشکل های تخصصی وابسته به اتاق و همکاری با تشکل های وابسته به اتاق برای توسعه و ترویج و تقویت استانداردسازی از مهمترین اهداف این تفاهم نامه اعلام شده است.

بر اساس این تفاهم نامه، اتاق تهران و اداره کل استاندارد استان تهران در زمینه برگزاری نمایشگاه های کالای دارای استاندارد و سمینارهای علمی همکاری و جلسه های آموزشی به صورت مشترک برگزار می کنند.

بررسی امکان سنجی اعمال استانداردهای اجباری با توجه به شرایط و فضای مالی کسب و کار کشور و تلاش برای تهیه پیشنهادها برای اصلاح یا تعویق بخشی از استاندارد به رئیس سازمان ملی استاندارد از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

این تفاهمنامه در حاشیه نشست رییس و مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران ایران و رییس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، امضا شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تفاهم-نامه-همکار-ی-بین-اداره-کل-استاندارد-تهران-و-اتاق-بازرگانی-امضا-شد.bos