شماره: 263755 تاریخ : 1395/10/16-09:41:30

محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات:

تغییر نگرش در نوع مدیریت بنگاه‌ها از سنتی به مدرن

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که دنیا در زمینه اطلاعات در حال دگرگون شدن است. بمب اطلاعات در دنیا منفجر شده و به نظر نمی‌رسد با وجود این تحولات خبری باشد که بتوان آن را پنهان کرد.

بانک و صنعت، اکنون با پیشرفت علوم جدید موج ارتباطات تازه‌ای در تمام ارکان زندگی افراد جای خود را باز کرده است و حتی افراد در خصوصی‌ترین و شخصی‌ترین مسائل از ابزارهای نوین هوشمند بهره می‌گیرند. آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات لازم را به دست می‌آورند و این ابزار اطلاعاتی به جایگاهی رسیده که همه از یک دانش‌آموز گرفته تا رئیس‌جمهوری به آن دسترسی دارند و از آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل مانع پیشرفت این ابزار جدید شدن، کار راحتی نیست. همینطور کسب‌وکارهای اینترنتی و استار‌ت‌آپ‌ها چنین جایگاهی دارند. شغل‌های سنتی نمی‌توانند با چنین مشاغلی مقابله کنند. از طرفی در شرایط کنونی که مصرف‌کنندگان به دنبال دریافت خدمات با کمترین هزینه ممکن هستند، نمی‌توان آنها را از این حق مسلم محروم کرد. در تمام دنیا نیز همینطور است. مردم حق دارند خدمات بهتر را با هزینه‌های کمتر دریافت کنند، کما اینکه هزینه‌های این کسب‌وکارها برای مردم به مراتب کمتر از مشاغل سنتی است. برای مثال دریافتی اسنپ 50 درصد ارزان‌تر از آژانس‌هاست. از سوی دیگر از آن جایی که حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان مورد توجه اقتصاد مقاومتی است، دولت باید به گونه‌ای عمل کند که همگام با رشد کسب‌وکارهای اینترنتی، کسب‌وکارهای سنتی نیز رونق پیدا کند.

دولت می‌تواند از طریق دادن آگاهی، ایجاد کلاس‌های آموزشی و... آنها را از شرایط قدیمی و سنتی خود خارج کند و با دنیای روز سازگار کند. بنابراین در رابطه با کسب‌وکارهای سنتی دو نکته مهم است؛ یک آموزش و دوم الحاق شرکت‌ها به فضای روز و ادغام آنها به شیوه‌های تشویقی و تغییر نگرش در نوع مدیریت بنگاه‌ها از سنتی به مدرن.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تغییر-نگرش-در-نوع-مدیریت-بنگاه‌ها-از-سنتی-به-مدرن.bos