شماره: 518565 تاریخ : 1399/06/06-05:39:34

قبادی دانا:

تعدد دستگاه های تصمیم گیرنده از مشکلات مهم ساماندهی مهدکودک هاست

رئیس سازمان بهزیستی گفت: دوره مهدکودک در حوزه تعلیم و تربیت نسل آینده، فرزند آوری و جمعیت، تربیت مادر و… بسیار حائز اهمیت است و باید یک دستگاه برای آنها تصمیم گیری کند.

به گزارش بانک و صنعت، وحید قبادی دانا در جلسه بررسی وضعیت مهد کودک ها و پیش دبستانی ها که به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور وزیر آموزش وپرورش و معاونین و رئیس سازمان بهزیستی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با اشاره به قوانین موجود در خصوص مهدکودک، گفت: طبق ماده 2 و تبصره 2 قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، تعیین شاخص های آموزشی و پرورشی و تدوین محتوا و نظارت بر مهدکودک ها از حیث آموزشی و پرورشی با وزارت آموزش و پرورش و صدور مجوز و ارائه برنامه بر عهده سازمان بهزیستی کل کشور است.

وی با بیان اینکه در اسناد بالادستی کشور به موضوع مهدکودک تأکید شده است، افزود: به عنوان مثال در سند مهندسی فرهنگی در رابطه با موضوع مهدکودک و کودک بسیار تأکید شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد ظرفیت دوران مهدکودک، خاطرنشان کرد: دوره مهدکودک در حوزه تعلیم و تربیت نسل آینده، فرزند آوری و جمعیت، تربیت مادر و… بسیار حائز اهمیت است.

وی بر ضرورت تحول بنیادین در مهدکودک ها تأکید کرد و گفت: مهدکودک ها باید کانون فرهنگی و تربیتی همه جانبه کودکان شود.

قبادی دانا در خاتمه پیشنهاد داد: یک متولی برای تصمیم گیری در خصوص مهدکودک در کشور مشخص شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تعدد-دستگاه-های-تصمیم-گیرنده-از-مشکلات-مهم-ساماندهی-مهدکودک-هاست.bos