شماره: 517513 تاریخ : 1399/05/19-12:55:21

معاون وزیر راه:

تعداد زیادی هواپیما در دوره تحریم خریدیم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در دوره تحریم ها توانستیم هواپیماهای زیادی خریداری کرده و شرکت های هواپیمایی جدید تاسیس کنیم.

به گزارش بانک و صنعت، تورج دهقانی زنگنه صبح امروز در مراسم تودیع رئیس پیشین سازمان هواپیمایی کشوری و معارفه خود به عنوان رئیس جدید این سازمان گفت: صنعت هوایی از اواخر سال گذشته به دلیل شیوع کرونا دچار بحران فراگیری شد. چشم انداز روشنی هم برای خروج از آن وجود نداشت.

وی افزود: ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) اعلام کرد در 2022 از بحران خارج می شویم بعد اعلام کردند در 2024 از این بحران خارج خواهیم شد اما پیش بینی ها مرتباً به روز رسانی می شود. نمی دانیم چه زمانی به وضع عادی برمی گردیم.

رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: صنعت هوایی قبل از این هم دچار تحریم های ظالمانه بود، آمریکایی ها تمام تلاش خود را برای زمین گیر کردن صنعت هوایی به خرج دادند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از عابدزاده به عنوان ابرمرد صنعت هوایی یاد کردم که سال ها برای این صنعت زحمت کشیده است در دوره تحریم ها هواپیماهای زیادی وارد کردیم، شرکت های هوایی متعددی راه اندازی شد، نیروهای متخصص تربیت کردیم. تعمیر و نگهداری تمامی هواپیماهای موجود در کشور به دست نیروهای متخصص داخلی وارد چک ها سنگینی شد. شرکت های دانش بنیان هوایی متعدد تأسیس شده است همه اینها نشان می دهد این صنعت پویا و زنده است.

دهقانی زنگنه گفت: سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به همراه شرکت های هواپیمایی به عنوان ارکان صنعت هوایی در هماهنگی و انسجام خوبی هستند همچنین مراکز آموزشی هوانوردی، شرکت های هندلینگ و خدمات هوانوردی و سایر ذینفعان این صنعت در یک تعامل خوب و مطلوب علیرغم فشارها به سر برده و خدمات خوبی به مردم ارائه می دهند.

وی یادآور شد: اقدامات ارزنده ای در دوره عابدزاده در سازمان هواپیمایی کشور در صنعت هوانوردی صورت گرفت که می توان به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مصوب برنامه پنجم توسعه در مجلس اشاره کرد. با اجرای این قانون بسیاری از مشکلات صنعت هوایی حل شد اما همچنان راهی برای رسیدن به نقطه مطلوب صنعت هوایی داریم.

دهقانی زنگنه تاکید کرد: در زمان تصدی من در هما هر موفقیتی حاصل شد متعلق به همایی هابود و هر نقصانی بود از بنده بوده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تعداد-زیادی-هواپیما-در-دوره-تحریم-خریدیم.bos