شماره: 311612 تاریخ : 1396/09/28-04:08:01

تعداد 47 حلقه چاه غیر مجازدر اراضی شهرستان های استان زنجان پر و مسلوب المنفعه شد

تعداد 47 حلقه چاه غیر مجاز در اراضی شهرستانهای خدابنده،ایجرود و طارم پر و مسلوب المنفعه گردید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت آب، مهندس یوسف رضاپور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان، با اشاره به پر و مسلوب المنفعه نمودن47 حلقه چاه غیر مجاز در اراضی شهرستانهای خدابنده،ایجرود و طارم طی 15 روز اخیر افزود: با هماهنگی های صورت گرفته و اخذ دستورات قضایی و همکاری نیروی انتظامی استان و حضور اکیپ های انسداد در شهرستانهای تابعه اقدام به پر و مسلوب المنفعه کردن چاههای غیرمجاز نموده و این روند تا اجرای کامل مصوبه شورای حفاظت از منابع آب استان زنجان ادامه خواهد داشت. وی تصریح کرد: امید است بتوانیم با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال کلیه ی چاه های غیر مجاز ی که قطعیت رای آنها صادر شده را پر و مسلوب المنفعه نماییم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، حفاظت از منابع آب زیرزمینی را در جهت حفظ و بقای تمدن بشری لازم و ضروری دانست و افزود: افزایش جمعیت کشورمان ایران و همچنین استان زنجان، سبب افزایش تقاضا برای آب در تمامی بخش های مصرف (کشاورزی، شرب و صنعت) شده است.

ایران جزء مناطق خشک و نیمه خشک جهان محسوب می شود و متوسط بارندگی سالانه آن حدود یک سوم متوسط بارندگی سالانه جهان است. میزان بارندگی استان از ابتدای مهرماه سالجاری تاکنون حدود 40.3 برآورد شده است که نسبت به متوسط دوره آماری مشابه سال گذشته 43.7 درصد کاهش رادر پی دارد. بنابراین، از یک سو افزایش تقاضا برای آب و از سوی دیگر محدودیت و کمبود آب باعث شده، شدت بحران آب، بیش از پیش شود و در این موقعیت، رسالت ما این است که کشاورزان و بهره برداران را از وخامت اوضاع مطلع نموده و با برخورد قاطع،اجازه برداشت غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی که امانت آیندگان در دست ماست،نخواهیم داد. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تعداد-47-حلقه-چاه-غیر-مجازدر-اراضی-شهرستان-های-استان-زنجان-پر-و-مسلوب-المنفعه-شد.bos