شماره: 510772 تاریخ : 1399/01/25-09:51:43

یک مقام مسئول اعلام کرد:

تشکیل 4124 پرونده قاچاق در گمرکات اجرایی

مدیرکل دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران، از کشف چهار هزار و 124 فقره پرونده قاچاق به ارزش سه هزار و 73 میلیارد تومان طی سال گذشته در گمرکات اجرایی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا گلی در مصاحبه با رادیو اقتصاد از کشف چهار هزار و 124 فقره پرونده قاچاق به ارزش 3 هزار و 73 میلیارد تومان طی سال گذشته در گمرکات اجرایی (مبادی رسمی خود) خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این 20 هزار و 64 فقره پرونده به ارزش دو هزار و 320 میلیارد تومان کاشف غیرگمرک بوده، یعنی سایر سازمان های کاشف بویژه نیروی انتظامی دخالت داشته اند.

وی افزود: پرونده های قاچاق می تواند شامل لوازم خانگی، پوشاک، اقلام لوکس و بسیاری موارد دیگر باشد.

مدیرکل دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران گفت: قاچاق موبایل به کشور با توجه به اجرای طرح رجیستری و ثبت اطلاعات گوشی ها در سامانه همتا به حداقل ممکن رسیده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر کاهش حجم قاچاق در اثر شیوع کرونا افزود: به طور طبیعی با کم رنگ شدن تجارت و کاهش واردات از مبادی رسمی حجم قاچاق هم کم می شود.

گلی اظهار داشت: واقع امر اینکه با افزایش تشریفات قانونی، فرآیندکاری و بروکراسی نباید انتظار داشت حجم ورود قاچاق به مملکت کم شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی با آسان شدن تشریفات قانونی، کاهش بروکراسی اداری، کم شدن خواب کالا در گمرکات و به تبع کاهش هزینه ها به یقین حجم قاچاق ورودی ازمبادی رسمی هم به شدت افت پیدا خواهد کرد.

مدیرکل دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران یادآورشد: معضل قاچاق در کشور علاوه بر آثار سوء اقتصادی به عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت اسست.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تشکیل-4124-پرونده-قاچاق-در-گمرکات-اجرایی.bos