شماره: 520549 تاریخ : 1399/07/10-02:47:25

مدیر خدمات بازرگانی ایران خودرو خواستار شد

ترخیص قطعات، متناسب با سرعت تولید تسریع شود

در پی اعلام خبر ترخیص قطعات رسوب شده از گمرک، مدیر خدمات بازرگانی گروه صنعتی ایران خودرو ضمن تاکید براینکه با توجه به افزایش تیراژ تولید در این خودروسازی، ضروری است تا قطعات با سرعت بیشتری به خطوط تولید تزریق شوند، خواستار تسریع در ترخیص مواد اولیه و قطعات متناسب با سرعت تولید شد.

به گزارش بانک و صنعت، چند روز گذشته مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به سفر اخیر معاون اول رئیس جمهوری به هرمزگان از تصمیم برای ترخیص قطعات شامل مواداولیه تولید و همچنین قطعات مورد نیاز خطوط تولید که تا پنجم مهر امسال در گمرکات کشور قبض انبار شده و منتظر اعطای کد ترخیص هستند، با گزینه ارز متقاضی خبر داد.

بر ایناساس طبق اعلام گروه صنعتی ایران خودرو،سید مهدی ملت شاهی مدیر خدمات بازرگانی ایران خودرو خواستار تسریع در ترخیص مواد اولیه، قطعات و مجموعه های خودرویی از گمرک متناسب با سرعت تولید در ایران خودرو شد و اظهار کرد: آهنگ تولید امسال ایران خودرو نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است؛ لذا ضروری است تا قطعات مورد نیاز نیز با سرعت بیشتری به خطوط تولید تزریق شود.

وی ضمن قدردانی از تمامی ارکان مرتبط با ترخیص کالا و تخصیص ارز در بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت صمت و گمرک در همراهی و کمک در رفع موانع، گفت: ماندگاری قطعات و مجموعه های خودرویی در گمرک طبق روال معمول است. مواداولیه همچون ورق آهن آلات خاص و قطعاتی مانند کاتالیست و سیستم های الکترونیک خودرو از جمله محموله های ایران خودرو هستند که در مرحله ترخیص از گمرکات اجرایی کشور قرار گرفته اند. این محموله ها شامل 210 بارنامه متعلق به ایران خودرو بدون احتساب تامین کنندگان داخلی، در حال تخصیص ارز به صورت نیمایی یا استفاده از سامانه جامع تجارت هستند.

این مقام مسئول در گروه صنعتی ایران خودرو ضمن اشاره به شرایط جنگ اقتصادی کشور، تصریح کرد: به هر میزان که فرآیند ترخیص قطعات و مواداولیه سرعت یابد، تولید در ایران خودرو هم با ظرفیت بالاتری ادامه خواهد یافت. افزایش تیراژ تولید سبب افزایش عرضه خودرو به بازار، اجرای تعهدات معوق و در نتیجه رضایت بیشتر مشتریان خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ترخیص-قطعات-متناسب-با-سرعت-تولید-تسریع-شود.bos