شماره: 352029 تاریخ : 1397/04/19-10:29:12

تداوم رشد شاخص امکان پذیر است

در صورتی که بازار سرمایه محور سیاست های اقتصادی شود و تلاش کنیم نقدینگی را به سمت بازار سهام هدایت کنیم، از یک طرف نقدینگی سرگردان، اقتصاد کشور را تهدید نمی کند و از سوی دیگر در پی تامین مالی مناسب و ارزان بنگاه ها از طریق بازار سهام، می توان شاهد بهبود وضعیت صنایع و اقتصاد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با هدایت نقدینگی به سمت بازار سهام تامین مالی مناسب و ارزان قیمت بنگاه ها اتفاق می افتد و در پی آن می توان شاهد بهبود وضعیت صنایع و اقتصاد بود.

 کریم منصوری اظهار داشت: با توجه به رفتاری و شرایط بازار سرمایه و رشد شاخص بورس به نظر می رسد در صورت فراهم بودن شرایط، شاخص باز هم افزایش پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایلی که می تواند منجر به رشد شاخص بورس و صعود بیشتر آن شود اظهار داشت: یکی از مولفه هایی که این فرضیه را قوت می بخشد شرایطی است که رفته رفته در سایر بازارها حاکم خواهد شد؛ بنابراین بخشی از نقدینگی از بازارهایی مانند خودرو، ارز، سکه و مسکن می توانند وارد بازار سهام شود.

وی افزود: از سوی دیگر به تازگی تاکیدات زیادی بر حمایت از بازار سرمایه توسط دولت می شود که در صورت فراهم آوردن زیرساخت ها و همراهی دولت با بازار سهام، می توان شاهد رونق بیشتر معاملات در بورس و در پی آن رشد شاخص بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شاخص نمادی از میانگین رشد و کاهش قیمت تمامی نمادهای معاملاتی در بورس است به سرمایه گذاران تازه وارد توصیه کرد مولفه های بسیاری از جمله وضعیت بنیادی شرکت ها و نیز صنایع در داخل و خارج کشور را بررسی و با آگاهی نسبت به مسایلی چون روانشناسی معاملات و همچنین استفاده از تجربه سایر معامله گران به دادوستد سهام در بورس اقدام کنند.

وی تصریح کرد: به سرمایه گذارانی که تجربه معامله در بازار سهام را ندارند توصیه می شود در صوت امکان از معامله مستقیم سهام تا به دست آدوردن تجربه کافی خودداری کنند و از ظرفیت های صندوق های سرمایه گذاری برای کسب سود و مهار ریسک خود استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه حجم زیادی از نقدینگی در اقتصادی کشور سرگردان است، همین امر به یکی از دلایل اصلی تورم و گرانی بیش از حد در بازارهایی مانند مسکن، سکه، ارز، خودرو و ... تبدیل شده است؛ بنابراین به نظر می رسد در صورتی که بازار سرمایه محور سیاست های اقتصادی شود و تلاش کنیم نقدینگی را به سمت بازار سهام هدایت کنیم، از یک طرف نقدینگی سرگردان، اقتصاد کشور را تهدید نمی کند و از سوی دیگر در پی تامین مالی مناسب و ارزان بنگاه ها از طریق بازار سهام، می توان شاهد بهبود وضعیت صنایع و اقتصاد بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: باید تلاش کنیم علاوه بر تغیر مسیر سیاست های اقتصادی کشور به سمت بازار سهام، شرایط حضور نقدینگی در بازار سرمایه را تسهیل کنیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تداوم-رشد-شاخص-امکان-پذیر-است.bos