شماره: 516524 تاریخ : 1399/05/01-05:56:41

تدابیر بازگشت کودکان بازمانده بیمار و فقیر به مدرسه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 935 هزارنفر در سال گذشته در سطوح مختلف آموزشی در وزارت آموزش و پرورش مهارت آموخته اند گفت: درمراکز آموزش فنی و حرفه ای وزارت کار نیز با احتساب آموزشگاه های فنی وابسته و بخش خصوصی یک میلیون و 800 هزار نفر در مجموع کشور، از آموزش های فنی بهره مند شده اند.

به گزارش بانک و صنعت، محمد شریعتمداری در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز اشتغال، فعالیت اقتصادی و حتی سطح رفاه اجتماعی در گروی ارتباط تنگاتنگ با افزایش سطح مهارت است گفت: در سایه همکاریهای گسترده تر با نهادهایی چون آموزش و پرورش که ذی مدخل هستند و در شکل گیری شخصیت دانش آموزان و روحیه کارمحوری نقش اساسی ایفا می کنند می توان مجموعه ای از افراد باسواد دارای مهارت را به بازار کار ایران تحویل داد.

وی افزود: مراکز آموزش فنی و حرفهای که در سطح کشور مشغول به کار هستند نیز تلاش می کنند کسب و کارهای جدید نوبنیاد را به جوانان آموزش دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زمینه کار فراوانی بین ما و وزارت آموزش و پرورش وجود دارد اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم روشی را پیش ببریم که حتی یک نفر بدون مهارت از نظام آموزشی خارج نشود. اینکه هر دانش آموز یک مهارت داشته باشد، یک شعار اساسی است که آموزش و پرورش در برنامه کاریاش داشته است.

شریعتمداری ادامه داد: 935 هزارنفر در سال گذشته در سطوح مختلف آموزشی در وزارت آموزش و پرورش مهارت آموخته اند. در مراکز آموزش فنی و حرفهای وزارت کار نیز با احتساب آموزشگاههای فنی وابسته و بخش خصوصی یک میلیون و 800 هزار نفر در مجموع کشور، از آموزشهای فنی بهره مند شدهاند.

وی ادامه داد: البته همه اینها کافی نیست و باید جوانان را که در نقاطی مانند مراکز نظامی مشغول گذراندن دورههای آموزشی هستند با آموزشهای مهارتی آشنا کنیم که هدف مقدسی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خوشبختانه شورای عالی مهارتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده و تا کنون چند جلسه داشته است گفت: این شورا به عنوان یک حلقه وصل میتواند زمینه همکاریهای مشترک را فراهم و تنظیم کند. البته باید برای تعامل و همکاریهای مشترک شورای عالی آموزش و پرورش، شواری عالی رفاه و شورای عالی برنامهریزی جدی داشته باشیم.

شریعتمداری افزود: این همکاری های گسترده موجبات بهتر شدن رفاه اجتماعی را فراهم و بازار کار را کارآمدتر می کند. همچنین باید جوانان را به سمت روشهای نوین کار در کشور رهنمون کنیم. تلاش کردیم با مشارکت بخش خصوصی و دولت و به منظور رفع نیازهای توسعهای، بنیادهای فعالیتهای کسب و کارهای نوین را به وجود بیاوریم. در زمینههای گوناگون فعالیتهای نوین بنیادهای مشترک عمومی و خصوصی شکل گرفته که با مشارکت آموزش و پرورش نیز میتوانیم قدم های خوبی در این حوزه بردایم.

وی به زمینههای همکاری با آموزش و پرورش در حوزه رفاه اشاره کرد و گفت: میتوانیم برنامهها و سیاستهای تشویقی مشترکی برای بازگشت کودکان فقیر و لازم التعلیم به مدرسه داشته باشیم . وقتی کودک به مدرسه نمی رود آسیب های اجتماعی مانند کودکان کار و خیابان نمود بیشتری پیدا می کند که باید برای آن راه حلهایی پیدا کنیم.

وی به آموزش کودکان دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: ممکن است این کودکان از معلولیت جسمی دررنج باشند اما توانمندیهای ذهنی آنها می تواند به کار گرفته شود. آموزشهای مهارتی و فنی میتواند به لحاظ جسمی به آنها کمک کند. همچنین کودکان بیمار و فقیری که به هر دلیل قادر به استفاده از مدرسه در شکل عام نیستند باید با تدابیری از آموزش بهرهمند شوند. عدالت اجتماعی یکی از مهمترین محورهای انقلاب اسلامی است که میتواند با شکل بهتری محقق شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه درحوزه تعاون زمینه همکاری مشترک فراوانی وجود دارد افزود: ایجاد تشکلهای تعاونی در بخشهایی که می توانیم با کمک هم به وجود بیاوریم از این جمله است. تعمیم فرهنگ تعاون در بین دانش آموزان یک فعالیت اجتماعی و اقتصادی مشارکت جویانه است و باید از مدرسه آغاز شود تا در آینده این فرهنگ شکل بگیرد. زمینه همکاری مشترک بسیاری وجود دارد و امیدواریم با گامهای مستحکم مسیر را به شکل بهتری طی کنیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تدابیر-بازگشت-کودکان-بازمانده-بیمار-و-فقیر-به-مدرسه.bos