شماره: 6420 تاریخ : 1391/06/30-09:04:37

تحریم‌ها در مشت صنعتگران ایرانی است

استاندار گیلان:

استاندار گیلان در بازدید از چهار طرح صنعتی بزرگ و در دست احداث شهر صنعتی رشت گفت: تحریم‌ها در مشت صنعتگران ایرانی است

 

 

مهندس کیهان هاشم‌نیا در جریان بازدید از کارخانه‌های مجتمع ذوب‌آهن فولاد خزر، طرح توسعه صنایع کاشی خزر، طرح توسعه مجتمع فولاد امیرکبیر خزر و شرکت فولاد آناهیتای گیلان اظهار کرد: برای اینکه بدانیم جوانان‌ ما چگونه پدیده می‌شوند و قدرت اجرایی کشور بر تحریم‌ها غلبه می‌کند از چنین پروژه‌هایی که کار و تلاش تولیدکنندگان بومی در آن در حال انجام است، درمی‌یابیم که تحریم‌ها در مشت صنعت‌گران ایرانی است.

وی افزود: اعتماد به‌نفس به گونه‌ای در ذهن تولید کنندگان و کارآفرینان ایرانی نهادینه شده است که با اطمینان کامل از روند پیشرفت فیزیکی و حل مشکلات صحبت می‌کنند و در این بازدید تنها کلمه‌ای که نشنیده‌ایم «تحریم» بود.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه بنده شریک سرمایه‌گذاران استان هستم اما سهم من از منافع مالی آنها صفر است، خاطرنشان کرد: منافع مالی کارآفرینان تبعات مثبتی برای جامعه به همراه دارد.

وی به فرمانداران استان نیز توصیه کرد تا تمام صاحبان صنایع را مورد حمایت جدی دستگاه‌های اجرایی قرار دهند و افزود: شرط حضور ما در محل پروژه‌های آنها و شنیدن مشکلات و ایجاد راه‌ حل ضروری است.

هاشم‌نیا میزان سرمایه‌گذاری چهار واحد صنعتی بزرگ در دست احداث استان را 450 میلیارد ریال برآورد کرد و یادآور شد: تمام تلاش استان بر این است تا این چهار واحد در مدت 45 تا 60 روز آینده افتتاح شوند زیرا با افتتاح آنها برای یک‌هزار و 340 نفر شغل ایجاد می‌شود.

به گفته وی، گیلان ‌اکنون یک‌هزار و 200 پروژه صنعتی در دست ساخت دارد که هرگز این آمار در استان فراتر از 450 پروژه صنعتی نبوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در جریان بازدید مذکور به یک‌هزار پروژه‌ صنعتی در دست احداث استان با پیشرفت فیزیکی حداقل پنج درصد به بالا اشاره کرد و گفت: 300 طرح نیز از این تعداد پروژه با 40 درصد پیشرفت در اولویت ساخت قرار دارند و برای تکمیل آنها به 250 میلیارد تومان تسهیلات از سیستم بانکی نیاز است


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تحریم‌ها-در-مشت-صنعتگران-ایرانی-است.bos